Credo
Jag ska på lägenhetsvisning senare i veckan. Lägenheten har en kokvrå med ett fönsterparti mot vardagsrummet.

Här finns 2 bilder som visar hur det ser ut.
Bild 1
Bild 2

Om jag köper lägenheten skulle jag vilja kunna skärma av in till kokvrån från vardagsrummet när jag t ex har gäster.

Men hur gör jag detta så det blir snyggt?

Och i vilket av rummen skärmar jag av, kokvrån eller vardagsrummet?
pejori
jag hade valt att skärma av från v-rummet smile.gif smile.gif
med snygga längder, som täcker hela väggen wub.gif wub.gif
Credo
CITAT (pejori @ 13-03-2006, 15:42)
jag hade valt att skärma av från v-rummet smile.gif smile.gif
med snygga längder, som täcker hela väggen wub.gif wub.gif

Menar du ända in i hörnet?

Tycker du det ska vara diskreta ljusa längder eller färgstarka?
pejori
ända in till hörnet smile.gif smile.gif
färgen beror på dina färger för övrigt, men jag hade valt en som går i ton med tapeten smile.gif smile.gif
det kan också vara snyggt att få ett tyg med samma nyans som tex. soffans eller om du kan komma över samma tyg som du har till gardinerna smile.gif smile.gif
Kakaduan
Du skulle ju kunna sätta upp sådana där "ribbor" av tyg vad de nu heter - som banker, etc brukar ha i fönstren. Hängande remsor av tyg som man kan vinkla sidledes - som hängande persienner ungefär. De skulle jag i så fall hänga i vardagsrummet.

Annars finns det fina "rullgardiner" (vet inte vad de heter heller - jalusier?) - sådana där som består av tygveck som fälls ner - alltså inte vanlig rullgardin. Tror IKEA har trevliga sådana och att det finns beskrivning på hur man gör dem på TVs sådana där gör-det-själv-programs hemsidor.

Kakaduan
karjo
CITAT (Kakaduan @ 13-03-2006, 16:00)
Annars finns det fina "rullgardiner" (vet inte vad de heter heller - jalusier?) - sådana där som består av tygveck som fälls ner - alltså inte vanlig rullgardin. Tror IKEA har trevliga sådana och att det finns beskrivning på hur man gör dem på TVs sådana där gör-det-själv-programs hemsidor.

Gissar att du menar hissgardiner... smile.gif
Snöflinga
Eller kanske växter tongue.gif Antingen amplar eller hyllor som du kan ställa krukor på ...
netaave
Panellängder i kokvrån, enfärgade och mönstrade i harmoni.
Anki V
Träpersienn!

Snyggt "förvickad" när man vill dölja röran i köket och "uppvickad" när man vill ha ljus och en vision av rymd.

/Anki
*Felix matte*
Åhh vad mysig lgh smile.gif jag skulle välja träpersienner, ganska mörka för att markera... det ger en ombonad känsla
och så kan man ju dra upp helt om man vill ha ljus och rymd smile.gif
birgitek
Jag skulle sätta upp någon riktigt färgstark textil på en skena längs hela väggen, gärna något riktigt stormönstrat Mariomekko el. liknande.
Birgit Ek
Credo
Många olika förslag får jag. Tack för dem alla. wub.gif

Det är mycket viktigt att det jag sätter upp som avskärmning fungerar även till vardags. Dvs upprullat, fråndraget, eller vad det nu blir. Till vardags vill jag självklart ha in ljuset i kokvrån. Så blir det en gardin längs hela väggen t.ex så måste den se snygg ut även fråndragen från "fönstren".

Det är visning på torsdag och det ska bli spännande att se hur lägenheten upplevs i verkligheten. smile.gif
Fialotta
Lycka till med ditt köp om du slår till...den såg fin ut smile.gif
Kathy
Lycka till med ev köp. Nyfiken på att höra hur det går. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon