Full version: Lätt bildgåta
Gossen Ruda
Tror att den passar bäst här fast det är väl egentligen ingen "äkta" trädgårdsväxt. Vad är är det för knasig växt som har fröställningar NU? fast snygga är dom.

wolkenkrabber
Det var en fin Murgrönsfröställning! Jag gillar dem skarpt... Man skulle bott längre söder ut... sad.gif
Gossen Ruda
Jo, visst är det den. Förstår att du suktar för den lär inte överleva hos dig. Det är lite märkligt att se den stå grön och grann mitt i vintern men det finns trots allt gränser för vad den klarar. Vet inte riktigt var nordgränsen går här på Västkusten men just här trivs den gott i söderläge. Här är en större bild på murgrönan.

Alexander-VG-zon3
wow är det en fröstälning av dom vad cool själv ska jag få en stickling av mormor å plantera ute mormor har ett helt räcke fult wub.gif wub.gif
ser ut som små brukar eller nåt
wolkenkrabber
CITAT (Gossen Ruda @ 13-03-2006, 20:08)
Jo, visst är det den. Förstår att du suktar för den lär inte överleva hos dig.

Den lär iaf inte överleva som klättrande. ;Men jag skall försöka med murgröna som marktäckare. känner en som har murgröna som marktäckare här i stan, Det får nog bli baltisk murgröna jag testar... Och ja, det är verkligen otroligt hur de står sig fina även mitt i vintern...
amaira
Vad fin den var! Har aldrig sett nåt liknande, så för mig var det inte lätt.
Flaxss! Din signaturbild på blomman är helt uuunderbaaar biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
japp han bler lycklig när han får vatten sen skuille han kanske haft tvåblad med wub.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
raderat
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon