silos
Idag;under eftermiddagen kom jag äntligen igång med att städa biggrin.gif !Till och börja med följde vovvarna mig med undrande ögon då jag tog bort alla mattor och tog fram damsugaren biggrin.gif .
Sen la det sig för att sova när jag rusade runt med den brummande maskinen;de vill inte vara nära damsugaren.

Alla dockorna satt vid köksbordet och åt medans jag städade biggrin.gif

Ni skulle bra hört vilket liv det var på dockorna när jag satte igång med att baka;varenda av dem hojtade med hög stämma:ANNA ÄITI LEIPÄÄ ja ÄKKIÄ=Mamma ge bröd och det fort! Men de var tvungna att vänta så till slut bråkade dockorna med varandra om vem som skulle få den största brödbiten och Einari ville tydligen ha äkta smör och absolut ingen margarin!

Adolf ville helst ha mörkt finskt hålkaka men Vilhelmina villa ha sockerkaka biggrin.gif

Nu har det varit tyst en bra stund så jag tror att dockorna har somnat.

Till och med diskat har jag gjort idag
biggrin.gif
Jag känner mig nöjd med dagens arbete här hemma hos mig wub.gif smile.gif wub.gif
Inga från Närke
Jag skulle också ha stadat i helgen, men jag fick bara bytt gardinerna i alla rummen, har kvar köket. Sedan har jag en stor hög att stryka men det är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tråkigt. Men jag måste ta tag i det om inte annat så måste det bli i helgen som kommer. Orkar inte på kvällen efter jobbet.

Men julen varar ju till påska heter det ju så julgardinerna får hänga kvar ett tag till, så det blir lite varmare för fönsterputsning.

Som tur är har jag inga dockor som tjatar på mig och gubben är också snäll. säger ta det lugnt.
silos
CITAT (Inga från Närke @ 13-03-2006, 20:08)
Jag skulle också ha stadat i helgen, men jag fick bara bytt gardinerna i alla rummen, har kvar köket. Sedan har jag en stor hög att stryka men det är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tråkigt. Men jag måste ta tag i det om inte annat så måste det bli i helgen som kommer. Orkar inte på kvällen efter jobbet.

Men julen varar ju till påska heter det ju så julgardinerna får hänga kvar ett tag till, så det blir lite varmare för fönsterputsning.

Som tur är har jag inga dockor som tjatar på mig och gubben är också snäll. säger ta det lugnt.

Jag har tidigare tyckt att strykning är tråkigt men nu längtar jag riktigt efter att ta fram strykgärnet och strykbredan;men först måste jag laga strykbredan, den har gått sönder, några skruvar har ramlat bort.

Snart kommer jag att sy klänningar och förkläden för mig själv och det kommer att bli roligt att få stryka dessa wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon