kerstin z5-6
ohmy.gif jag har slagit vad igen , med en eminent växtexpert från annat forum
vadet gäller överlevnad -härdighet och zonknäckeri ..

Jag vet vad han ska göra om han förlorar-äta upp sin halmhatt
men vad ska jag bjuda emot ....
Måste vara nåt galet, men helst inte livsfarligt:)
Kom med tips tack

smile.gif biggrin.gif wacko.gif blink.gif biggrin.gif
Vi utgår naturligtvis ifrån att JAG vinner unsure.gif
Helen i Piteå Zon 5
Hur vågat törs du? Vi måste ju utgå från att du vinner rolleyes.gif Vilken tur att Kenneth inte kollar in här vad vi kan hitta på....
Du har ju gått barfota i snön...........
Lady Hamilton
laugh.gif Nu vet jag ju inte under vilken årstid som dett skall "utspela sig"
Men kan du inte t.ex. Göra dina midsommarmats inköp iförd Skinnmössa eller i klädd päls?
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Hamilton @ 13-03-2006, 21:31)
Men kan du inte t.ex. Göra dina midsommarmats inköp iförd Skinnmössa eller i klädd päls?

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif vilken syn biggrin.gif biggrin.gif
ewa zon 3
Om han ska käka upp sin halmatt måste du ju slå honom med att käka upp något värre - En micrad bytta med såjord kryddad med några ickegiftiga frön, allt efter tycker och smak. tongue.gif tongue.gif tongue.gif Eller det kanske är för gott. Läste någonstans tidigare på forumet att det tydligen micrats och ätits såjord med innehåll tidigare men det är väl bara en skröna eller........? ohmy.gif

/Ewa
kerstin z5-6
Bra ös på ! :)äta såjord och gå i päls på konsum ...jojo:)

Det kommer att utspelas i maj/ juni då stenpartier tinar fram ordentligt och man kan se vad som klarat sig
Det förväntas väl nåt i den stilen ja -ung som sist

Det var maken som värmde sådder i micron -men han åt inte -det luktade varm jord i hela köket -däremot lagade någons inte min)snälle make köttförssås med tulpanlök härom året -de låg i kylen o liknade lök .. tur de är ätliga smile.gif

när jag förlorade sad.gif sist
Milex
Du kan hålla föredrag i Strömstad om rosor och frösådder och annat.
Hoppas du förlorar biggrin.gif
kerstin z5-6
Det där sista det köper han aldrig smile.gif Men Strömstad verkar trevligt -fast lite ocentralt -sett från mitt håll smile.gif
Milex
Misstänkte nästan det... biggrin.gif
Strömstad är jättecentralt. Mittemellan London och Umeå smile.gif

Nejväl, nästa förslag är... Vasaloppet eller kanske Vansbrosimmet?
Cacki
Hej Kerstin!
Varför inte bygga en äkta granriskoja i trädgården och campa där en natt.
Foton med jämna mellanrum, kanske v.a tim natten igenom som bildbevis?
Hehe, det är kul att spåna i vad andra skall utsätta sej för.
cacki laugh.gif
Grönblomman
Tag hjälp av våra fyrbenta vänner! Ät din gamla skos överdel (tyg då)
Eller varför inte ett kilo torrfoder, eller katternas gourmetmat i portionsförpackning, med t ex oxkött och kyckling i härlig sås

Kanske en daggmask eller myror till efterrätt? Mycket proterin utlåvas!
Sitta i päls på midsommar är för rått wink.gif
kerstin z5-6
vasalopp är uteslutet -går ej att genomföra i högklackade pumps .. och frisyren -jag menar hur ser de ut de som åkt ???...min Image ! för tusan ..blink.gif
Fö utför jag intet fysisk arbete som inte har med trädgård att göra ....

Skogskoja -bättre han är nog myggrädd smile.gif ont om mygg i Göteborg smile.gif
Tur han inte läser här smile.gif
Tesa
CITAT (Milex @ 13-03-2006, 22:40)
Misstänkte nästan det... biggrin.gif
Strömstad är jättecentralt. Mittemellan London och Umeå smile.gif

Nejväl, nästa förslag är... Vasaloppet eller kanske Vansbrosimmet?

Men visst är Strömstad centralt...pendlingsavstånd till både Oslo och Gbg...HUR många andra ställen ligger så nära 2 storstäder..? wink.gif

Mitt förslag då; Rensa hans grönsaksland med tumvantar.. tongue.gif
Gertie
Du får väl ta dig på att odla grönsaker om han vinner.
Det verkar väl galet nog för dig, Kerstin? laugh.gif biggrin.gif
MB1965
... gå på glödande kol elelr prova på eldslukeri !!!! biggrin.gif
ewa zon 3
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-03-2006, 21:17)
.... med en eminent växtexpert  från annat forum
vadet gäller överlevnad -härdighet och zonknäckeri ..

Jag vet vad han ska göra om han förlorar-äta upp sin halmhatt

Vet inte vem den eminenta växtexperten är men hur trovärdigt är det att han verkligen kommer att kunna äta upp hela sin halmhatt om, jag menar NÄR han förlorar. Alltså halm i magen på en människa = sjukhusbesök senare. Men vad jag vet han kanske redan satt i sig ett antal halmhattar och mår alldeles prima. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag vet inte vad du är rädd för men vissa blir ju alldeles kallsvettiga av tanken på att:
- Klappa en spindel (stor modell, levande)
- Klappa en orm (levande)
- Pussa en gris (smack på trynet)
- Hoppa från högsta avsatsen på badhuset (ca 10-12 m)
Utmana dig själv vet jag! wink.gif

/Ewa
Ullet
Bada näck i Träsket på midsommarafton! *tipsar glatt o hämtar kameran* (jag kan fota för Mellanbygd också) biggrin.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Om du förlorar, ska du odla pumpa, sälja den o ge överskottet till välgörenhet.
Bygga en igloo o sova där till vintern
Cykla till Skellefteå fram o tillbaka
Odla i en barnvagn o gå broarna runt i Ske-å med den

Mer bra tips?
wink.gif wink.gif wink.gif
katah
Jag tycker att du ska plantera en melon eller slanggurka och ta hand om den hela sommaren och skriva en recension om smakupplevelsen! wub.gif
Gurkan
CITAT (katah @ 14-03-2006, 13:34)
Jag tycker att du ska plantera en melon eller slanggurka och ta hand om den hela sommaren och skriva en recension om smakupplevelsen! wub.gif

Fy, det är nästan för elakt ! Att tvinga Kerstin att odla en grönsaker ... huuuu laugh.gif ...
katah
Det beror väl på hur säker hon är för sin sak wink.gif Hon kan lugt ta utmaningen om hon är säker på att hon vinner! tongue.gif smile.gif
kerstin z5-6
hm .. odla grönsaker är grymt ..men ni har så många roliga förslag att man får svårt att välja -smile.gif Tar gärna emot ännu fler smile.gif laugh.gif laugh.gif
Cacki
Nu vet jag!! rolleyes.gif

Varför inte ta och välja ut en passande församling...dina elever...någon förening du är med i...grannarna (om du har några däruppe i ödemarkerna) wink.gif och.....LUSSA FÖR DEM!!
Helst på midsommarafton förstås, men skolavslutningen går säkert också bra om du väljer eleverna. Lussebullar och pepparkakor kan du ju servera från en skottkärra. Kan du inte sjunga själv så får du väl ha en bandspelare med i skottkärran till hjälp. biggrin.gif laugh.gif

Cacki tongue.gif
katah
CITAT (Cacki @ 14-03-2006, 15:06)
Nu vet jag!! rolleyes.gif

Varför inte ta och välja ut en passande församling...dina elever...någon förening du är med i...grannarna (om du har några däruppe i ödemarkerna) wink.gif och.....LUSSA FÖR DEM!!
Helst på midsommarafton förstås, men skolavslutningen går säkert också bra om du väljer eleverna. Lussebullar och pepparkakor kan du ju servera från en skottkärra. Kan du inte sjunga själv så får du väl ha en bandspelare med i skottkärran till hjälp. biggrin.gif laugh.gif

Cacki tongue.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
gunnelö
Lämplig tid juni

1. Dra upp ogräs med rötterna.
2. Plantera i krukor.
3. Vattna
3. Texta en stor skylt med "OGRÄS" samt små varningsskyltar.
4. Sätt upp ett stånd någonstans, (helst på torget förstås).
5. Sälj!

Tycker du att det är alltför elakt mot kunderna kan du ju alltid sälja buketter av maskrosor i stället.

tongue.gif rolleyes.gif tongue.gif rolleyes.gif tongue.gif rolleyes.gif

Gunnel Ö
kerstin z5-6
Lussar ... det gör jag ju för eleverna ... fast inte på midsommar smile.gif
Efter alla år med en spindeltoklig son .. så räds jag inga insekter ...
Simma är jag bra på , men bada näck gör jag inte<!

Glödande kol .... eller käka såjord ..ligger bra till just nu smile.gif

odla pumpa ...och sälja på växtmarknad mm fast jag ogillar tomater ännu mer -de luktar kattkiss! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Fenja
Jag tycker att du ska sätta upp en fondvägg med blomstertapeter och sköta den så att den går i blom tongue.gif
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
haha blomtapet ...jojo .. jag vet några som skulle skratta på sig -varför inte salladstapet blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
Fenja
Mmm, finns ju sådana med, jag fick ett fint erbjudanade från Fröer.nu. Vi kräver en ofta uppdaterad bilddokumentation i så fall laugh.gif laugh.gif
Mvh
Fenja
Anki V
Ha, Fenjas förslag på frötapet röstar jag på. smile.gif

Vad vore värre " straff" vid ett förlorat vad för frösåddernas "häxmästrinna"
än att tvingas gräva ner och vårda en frötapet hela sommaren.

Nu tror jag ju att det blir "flamberad halmhatt" för någon sörlänning, risken är väl ganska liten att vi får se en frötapet-rabatt rån Burträsk.

/Anki
kerstin z5-6
tack .... det var kul att ni håller på mej smile.gif
Fenja
Klart vi håller på dig! wub.gif
Mvh
Fenja
katah
frötapet! en riktigt förnedring!!!!! Bra BRa!

Ska hon ha det bredvid brevlådan i krukor?

Värst vad jag är elak nu... tongue.gif rolleyes.gif
Fenja
Hon ska naturligtvis sätta den på en FONDVÄGG och vårda den ÖMT med en sprutflaska laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon