katah
Jag sådde följande

13/1 i kylan
symphyandra pendula,kaukasisk elfenbensklocka
tropaeolum speciosum,Eldkrasse
primula denticulata, Bollviva
pulsatilla vulgaris, backsippa
fritillameleagris, kungsängslilja
campanula punctata, prickklocka
aguilegia vulgaris, "william guinnes" Akleja
allium ursinum, ramslök
leucojum vernum, snöklocka
geranum pratense, ängsnäva
vitis coignetiae, rostvin

Funderar att plocka dom in i växthuset idag , ( det blir förmodligen lite minusgrader även där på natten, men +10-25 på dagen...

Är det dax?
katah
Kan inte ens Kerstin svaret???? ohmy.gif unsure.gif rolleyes.gif
kerstin z5-6
Jo men ibland är K på sitt arbete - blink.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
sen har hon lökmöte , trädgårdsföreningsträff mm smile.gif
Idag har vi lärt oss mer om Clematis -och sticklingsförökning av dem smile.gif

Ta in o prova om du har plats !
Anki V
Stackars Kersin, inget liv utanför "odla" beviljas!! Uteblir du en kväll så står vi här som uppskrämda och övergivna barn. laugh.gif laugh.gif

Kort fråga:(trådkapning) Har Meconopsis "pålrot" eller är det något annat som gör att den inte tål att flyttas efter utplantering?

/Anki
kerstin z5-6
Jaaaa smile.gif Det har den värsta pålroten av dem alla -därav mitt evinnerliga tjat om att skola ut dem tidigt , efter bara några blad, och sedan vara försiktig med roten -vid slutplantering
Flyttar du en välvuxen mec dör den ..oftast
katah
CITAT (kerstin z5-6 @ 14-03-2006, 22:25)
Jo men ibland är K på sitt arbete - blink.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
sen har hon lökmöte , trädgårdsföreningsträff mm smile.gif
Idag har vi lärt oss mer om Clematis -och sticklingsförökning av dem smile.gif

Ta in o prova om du har plats !

Jag håller på bli dum på riktigt, fattade inte att du svarade på min fråga...

Tolkade först att jag skulle testa sticklingar från clematis biggrin.gif , och tänkte svara att jag har testat detta med dålig resultat...

ok, jag plockar dom in imorgon, plats har jag för dom byttorna, men har en föraning att jag kommer att behöva ett växthus till för att klara av alltihop lite senare... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon