katah
Jag sdde fljande

13/1 i kylan
symphyandra pendula,kaukasisk elfenbensklocka
tropaeolum speciosum,Eldkrasse
primula denticulata, Bollviva
pulsatilla vulgaris, backsippa
fritillameleagris, kungsngslilja
campanula punctata, prickklocka
aguilegia vulgaris, "william guinnes" Akleja
allium ursinum, ramslk
leucojum vernum, snklocka
geranum pratense, ngsnva
vitis coignetiae, rostvin

Funderar att plocka dom in i vxthuset idag , ( det blir frmodligen lite minusgrader ven dr p natten, men +10-25 p dagen...

r det dax?
katah
Kan inte ens Kerstin svaret???? ohmy.gif unsure.gif rolleyes.gif
kerstin z5-6
Jo men ibland r K p sitt arbete - blink.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
sen har hon lkmte , trdgrdsfreningstrff mm smile.gif
Idag har vi lrt oss mer om Clematis -och sticklingsfrkning av dem smile.gif

Ta in o prova om du har plats !
Anki V
Stackars Kersin, inget liv utanfr "odla" beviljas!! Uteblir du en kvll s str vi hr som uppskrmda och vergivna barn. laugh.gif laugh.gif

Kort frga:(trdkapning) Har Meconopsis "plrot" eller r det ngot annat som gr att den inte tl att flyttas efter utplantering?

/Anki
kerstin z5-6
Jaaaa smile.gif Det har den vrsta plroten av dem alla -drav mitt evinnerliga tjat om att skola ut dem tidigt , efter bara ngra blad, och sedan vara frsiktig med roten -vid slutplantering
Flyttar du en vlvuxen mec dr den ..oftast
katah
CITAT (kerstin z5-6 @ 14-03-2006, 22:25)
Jo men ibland r K p sitt arbete - blink.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
sen har hon lkmte , trdgrdsfreningstrff mm smile.gif
Idag har vi lrt oss mer om Clematis -och sticklingsfrkning av dem smile.gif

Ta in o prova om du har plats !

Jag hller p bli dum p riktigt, fattade inte att du svarade p min frga...

Tolkade frst att jag skulle testa sticklingar frn clematis biggrin.gif , och tnkte svara att jag har testat detta med dlig resultat...

ok, jag plockar dom in imorgon, plats har jag fr dom byttorna, men har en franing att jag kommer att behva ett vxthus till fr att klara av alltihop lite senare... laugh.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon