Rhodoskillen
Själv så gillar jag: Antikrundan, Gröna rum, Big Brother, CSI, Jakt och Fiske, Lättagat, Allsång på skansen, Djurpolsen i Miami på Animalplanet, Insider, Efterlyst m,m.
Hannele
Antikrundan och Landet runt. wub.gif
yenny
Jag har en hel hög program jag gärna ser... tycker om sånt där jag kan stänga av verkligheten en stund.

Gilmore girls, one three hill, big brother, joey m.fl

Edit: jag glömde ju lost och prisson break
*Felix matte*
Dokumentärer smile.gif
Tesa
Gilmore girls...det enda jag bokar in...tyvärr så hamnar alltid en massa möten på tisdagar bara.. sad.gif
Pirum
Debatt, Lost.

Samt sport och nyheter smile.gif
LadyG
På "vanlig" TV tittar jag bara på CSI, annars är det mest Discovery, National Geographics och Eurosport som gäller.

Det är t ex jättekul att kolla på K1, boxning och snooker.
Kalinsi
CITAT (Felix matte @ 14-03-2006, 22:27)
Dokumentärer smile.gif

Jag håller med Felix_matte,
dokumentärer av olika slag kikar jag gärna på smile.gif

Sedan tycker jag om komediserien Seinfeld smile.gif
mayababy
CITAT (LadyG @ 14-03-2006, 23:32)
På "vanlig" TV tittar jag bara på CSI, annars är det mest Discovery, National Geographics och Eurosport som gäller.

Oj, kunde lika gärna ha varit jag som skrev!! Hopplöst insnöad på CSI wub.gif
Caprice
CSI, Desperate Housewifes, Medium, alla trädgårdsprogram samt Äntligen Hemma.. men jag följer inget slaviskt...
AndreasBlomquist
CSI, CSI Miami, Lost (laddar ner programmen på datorn direkt efter att de sänts i USA), Prison Break (laddar ner programmen på datorn direkt efter att de sänts i USA) samt trädgårdsprogrammen som sänds på TV.
Monica M zon 4
Missar inte gärna Antikrundan, Gilmore Girls, Desperate Housewives, engelska deckare, trädgårdsprogram och nyheter.
LadyG
CITAT (mayababy @ 14-03-2006, 23:53)

Visst är det spännande? I synnerhet som de, åtminstone i början, hämnade inspiration från riktiga fall. Jag vet inte vilken av dem jag tycker bäst om dock. CSI? CSI Miami? CSI New York? De är bra alla tre ju wub.gif
Rhodoskillen
Håller med fullständigt! Lite svårt att välja nån favorit av dom!

Prisonbreake eller hur det nu stavas? Tycker jag är väldigt spännande också.

Mvh/Danne.
Rossi
Jag hinner sällan titta på TV men det jag försöker hinna med är TimeOut och Postkodmiljonären. Antikrundan tycker jag om men det blir som sagt inte så ofta tillfälle att titta.

Fast om det är sport på TV så tar jag mig givetvis tid! smile.gif Speciellt om det är OS, VM eller andra mästerskap.
Leia
CITAT (LadyG @ 15-03-2006, 07:00)
CITAT (mayababy @ 14-03-2006, 23:53)

Visst är det spännande? I synnerhet som de, åtminstone i början, hämnade inspiration från riktiga fall. Jag vet inte vilken av dem jag tycker bäst om dock. CSI? CSI Miami? CSI New York? De är bra alla tre ju wub.gif

När det gäller CSI tycker jag att ordningen på vilken som är bäst är just den ordning som du skriver LadyG.
Annars så saknar jag "vänner". Bästa "sitkom" någonsinn!
Gillan
Jag vet inte riktigt vad som hänt i det här huset?

Vi tittar nästan aldrig på tv:n nu för tiden. Vi har
följt schlagerfestivalen något sånär, inte heller den
fullt ut.

Favoritprogram är annars dokumentärer, debatt-
program och förut Gröna rum. CSI är faktiskt inte
heller så dumt. smile.gif

Under sommarmånaderna brukar tv:n inte vara på
över huvud taget. Då bor bi ute wub.gif

/Gillan
birgitek
"Six feet under" är min absoluta favorit, familjen Fischer är något alldeles extra. Sen tittar jag en del på BBC, mest hem, trädgård o antikt. Jo, Plus med Sverker Olofsson försöker jag titta på och Lost om jag har tillfälle.
Birgit Ek
Yin o Yang
Hur hinner ni wink.gif blink.gif . Jag tittar väldigt lite och följer i princip aldrig serier som är oändliga sleep.gif . När tiden räcker till blir det mycket naturprogram, sport och dokumentärer wub.gif
AnitaO
Navy CIS, CSI Miami, Commander in Chief, Idol, Floor Filler, Let's Dance .....
Utan inbördes ordning smile.gif
pejori
navy cis, medium, jordan, rättsläkare, tyst vittne, csi, och cityakuten när den går och grays anatomy smile.gif smile.gif smile.gif
Latmask
Det enda jag hinner titta på är Lost och det följer jag slaviskt.
torvan
LOST wub.gif wub.gif wub.gif torvan
Zitrus
Tittar på LOST och försöker följa 24
karjo
I min värld gäller Lost, Prison break, Antikrundan, My name is Earl,
Cityakuten, Desperate housewifes och Medium!

Idag är det onsdag, alltså kan vi se fram emot My name is Earl och Lost! smile.gif
Theriss
Av de program som går nu... CSI, Lost... hmm var det inte fler =P Annars brukar jag se på dokumentärer också, om tex sjukdomar och så. Discovery Chanel hade en jätteintressant serie om varför och hur vissa blir missbildade och så för ett tag sen.
silos
MrBean har jag blivit fullständigt stormförtjust i;skulle vilja se alla hans filmer biggrin.gif

Annars gillar jag magiska filmer som till ex. filmer om sagoväsen wub.gif

och barprogram är bra ibland. och filmer om natur och djuren älskar jag wub.gif

Förr i tiden tyckte jag mycket om aktion filmer där de sparkade och sköt hejvilt;då jublade jag ohmy.gif Idag mår jag illa av sådana filmer!
virrevarv
Cityakuten tycker jag är fest!

Lost tyckte jag var jättebra ända tills jag förstod att det inte var en avslutande säsong, jag menar hur länge ska dom vimsa runt på ön egentligen? Prisonbreak är oxå jättebra men samma sak där, Peter Stormare har tydligen skrivet på för säsong 2, hur länge ska dom hålla på och försöka ta sig ut?
24 har jag följt alla säsonger, sååå bra!!!!

Dokumentärer tycker jag om, på onsdagar i TV4 plus visar dom "Förlossningskliniken" och sen ett program om ambulansförare, dom är jättebra!

Annars blir det en hel del film på vinterhalvåret i alla fall, snart är det ju sommar och då dammar tv:n igen!!

Ha det gott!
kristerh
Antikrundan, antikdeckarna, alla trädgårdsprogram, csi, det okända, alla engelska deckare mm
krister
Kakaduan
Skenet bedrar!

CSI och Antikrundan om vi kommer ihåg när de är. Leilas mat är också jättebra men vi kommer sällan ihåg när det är.

Kakaduan
kristerh
CITAT (Kakaduan @ 15-03-2006, 13:12)
Skenet bedrar!

CSI och Antikrundan om vi kommer ihåg när de är. Leilas mat är också jättebra men vi kommer sällan ihåg när det är.

Kakaduan

CSI Miami på lördagar kl 21.30, Det går även en CSI på måndagar kl 21.00
Antikrundan torsd kl 20.00
krister
VeraCB
Missar INTE Hem till Gården, men annars ser jag också gärna CSI och Antikrundan, Medium om jag kommer ihåg, men jag tittar inte så mycket på tv.
Piccante
Jag tittar inte mkt på tv fast idag blir det givetvis Lost, sedan har jag upptäckt repriserna av Cityakuten och börjar fastna för den. Den har perfekt sändningstid tycker jag 16.30 då kan jag utan dåligt samvete dega lite framför tv för det sammanfaller med mitt eftermiddagskaffe, så jag skulle ändå vara stillasittande.

Sedan är det CSI oxå som är lite smått beroendeframkallande. Intressant att se att meningarna går isär lite om CSI, vissa ser alla en del bara någon av dem. Jag föredrar CSI Las Vegas (orginalet) och Miami, men kan inte riktigt med skådespelarna och karaktärerna i CSI NY.
Limeblossom
Alias!!!!
Och sen ser jag gärna Så ska det låta, Gröna Rum och andra trädgårdsprog., Antikrundan, Medium, Det okända, American Choppers, gärna dokumentärer på Discovery osv...
Men det är bara Alias, Medium och dom nya avsnitten av Ameican Choppers som jag "måste"se.
gammelnalle
Tittar inte alls på teve!!!

De släckte ner den analoga sändaren 27 februari och sen dess har jag inte sett ett enda teve-program.....

Saknar??
NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ...

det finns ju RADIO!!

kommer förmodligen att sakna nåt program så småningom... men jag tror inte det blir på den här sidan om sommaren....

annars såg jag gärna på Action och naturprogram..
vickeva
Sitter nog mest framför datorn är jag rädd... På tv ser jag alla inredningsprogram och trädgårdsprogram jag kommer över, tycker att det är så kul, annars nästan inget nuförtiden.
Förlåt en dum en, vad är CSI?? wub.gif
Castea
Ser inte mycket på tv. David Letterman och Jay Leno är väl det enda. Följer inga serier alls. Sex and The City älskade jag dock när det gick.
Piccante
CITAT
Förlåt en dum en, vad är CSI??  
CSI är en serie på kanal 5 som handlar om kriminaltekniker i Las Vegas. Serien har fått "systerserier" som utspelar sig i Miami och New York.
Gurkan
CITAT (gammelnalle @ 15-03-2006, 19:24)
[....]

Saknar??  
NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ...

det finns ju RADIO!!

[....]

Nallen, vi är hopplöst ute. Jag har inte heller nån fungerande TV, har inte haft på 2 år snart och saknar inget.

fast jag smygtittar ibland på nyheterna på svt.se
gammelnalle
CITAT (Gurkan @ 15-03-2006, 20:29)
CITAT (gammelnalle @ 15-03-2006, 19:24)
[....]

Nallen, vi är hopplöst ute. Jag har inte heller nån fungerande TV, har inte haft på 2 år snart och saknar inget.

fast jag smygtittar ibland på nyheterna på svt.se

UTE!!!?????

Ännu har jag inte gått ur idet.....

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Farbror Blå
CITAT (Castea @ 15-03-2006, 19:38)
Ser inte mycket på tv. David Letterman och Jay Leno är väl det enda. Följer inga serier alls. Sex and The City älskade jag dock när det gick.

Har skogs-TV, dvs 1, 2 å 4
På dom kanalerna kan ju sevärda program räknas lätt...

det mesta är ju skit nu mer, dokusåpor, remakes å sånt trams
Bygglov är rätt kul, Lost ser jag, sen ALLA engelska deckare, bara de inte såpar till sej.
INGA dokusåpr eller liknande på min TV (filter)
laugh.gif
*Felix matte*
Fastän jag inte ser så mycket på TV skulle jag absolut inte vilja vara utan.
Det finns så mycket sevärt fastän man inte ser filmer och sport.
Jag skulle inte vilja missa alla fina dokumentärer, naturprogram, debatter
för att inte tala om nyhetssändningarna.
Det är en sak att lyssna (jag lyssnar ofta på TV) men man får ett bättre grepp om t.ex nyheter om det också visas i rörliga bilder.

Just i detta nu har jag lyssnat på Mitt i naturen SVT1 smile.gif
*Molly*
Jag lyssnar mycket på radio men på tv ser jag gärna dokumentärer, danska serier, tex Krönikan, som det väl blir en fortsättning på framöver, engelska filmer och trädgårdsprogram smile.gif
Gurkan
CITAT (gammelnalle @ 15-03-2006, 20:40)
UTE!!!?????

Ännu har jag inte gått ur idet.....

biggrin.gif  :D  :D  :D

Du är smart du ... stanna där inne så länge du kan !

Inte mycket att se här ute i vanligheten ... fast här står 1600 tomat-, physalis-, paprika- och chilibebisar och väntar på dig om du har vägarna förbi Svalöv när snön töat lite mer ... men dom frågar inte heller efter TV'n och tack vare dem så har jag knappast tid att fundera på den heller. Däremot så lyssnar vi på reggae tillsammans idag, och drömmer om solsken, som en enda stor familj. Jah love.
Anki på Öland
CITAT (VeraCB @ 15-03-2006, 13:49)
Missar INTE Hem till Gården.....

Trevligt att se att det är någon mer än jag som inte gärna missar den serien!! Sen håller jag med Farbror Blå, har också bara 1, 2 och 4 och det är inte mycket att se där inte........
Anki
mayababy
CITAT (karjo @ 15-03-2006, 10:20)
I min värld gäller Lost, Prison break, Antikrundan, My name is Earl,
Cityakuten, Desperate housewifes och Medium!

Idag är det onsdag, alltså kan vi se fram emot My name is Earl och Lost! smile.gif

"My name is Earl" har jag oxå försökt följa lite! Underbar tanke om karma! Första avsnittet satt jag å skrattade åt så jag grät! Mer sånt wub.gif wub.gif wub.gif
Jill-Ulrika
Jag säger bara, Six Feet Under!
Det är svårt att beskriva hur och varför det är så bra det bara måste ses. Bara inledningen*mysrys*

Sen följer jag också Gilmore Girls och Desperate Housewives.
estet
Det som går just nu och som jag tycker om; Vita huset -SVT, Sofis mode -5:an.

Program jag inte missar; Från koja till slott -3:an, American choppers -Discovery, American hotrods -Discovery & Top model -3:an.
karjo
Måste bara efter gårdagens lost skriva en liten kommentar... Börjar det inte bli lite tröttsamt att avsnitt efter avsnitt går utan att några frågor besvaras!?!?? Utan istället ställs minst 3 nya! wacko.gif mad.gif huh.gif

Eller? Vad tycker ni?

Men visst är det lite spännande smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon