Full version: Sommarjobb
Angeleyetears
Hej,

Jag måste bara få skriva av mig lite.
Jag har sökt sommarjobb igår ute i skärgården. Om jag får jobbet, har de stugor till oss. Nu har hela min odlingsplan raserats. Jag ville denna sommar få en riktig trädgård med odlingar. Jag hade nästan gjort upp mina pdlingar i minsa detalj och börjat förodla. Men om jag får somamrjobbet är ju detta bara till förgäves!! Jag är rädd att jag inte kommer hem under hela två månader på besök till min egna lägenhet.
Har ni något tips vad jag ska göra??
LadyG
Finns det någon du litar på tillräckligt för att de ska få din nyckel så kanske de kan komma förbi och vattna?
lyckero
Kan du inte ta med det absolut viktigaste, eller krukodla på plats? Lite ledigt måste du väl få?
Lyckero
torvan
Du har ingen som behöver en lägenhet i sommar? Nån kompis eller kompis barn... Jag åker i väg två veckor snart och då ska min dotters kompis bo här. Ta hand om alla groende plantor (gud hjälpe mig) och katten och sköldpaddan. Tyvärr är hon djurrädd... laugh.gif men katten har iallafall vunnit hennes hjärta. Sköldpaddan är svårare att gosa med så hon får klara sig utan veckobadet.torvan rolleyes.gif
Angeleyetears
Jo, min sambo.
Men jag vill helst se på när allt förändras och växer..
Och inte komma tillbaka mitten av aug och allt är över.
Carex
Jag skulle tagit med mig allt som bara går att ta med sig. Skärgården låter som om det finns goda möjligheter att inta en liten veranda eller liknande.
Sedan är du ju inte säker på om du får jobbet eller ej, så oroa dig inte i onödan för dina växter.(även om vi självklart håler tummarna för att du får jobbet)
Susanna
Jag förstår precis hur du känner, jag kommer att vara borta från min odling under sex veckor i vår vilket innebär att hela vårsådden går åt skogen. Jag har dessvärre ingen lösning till dig och inte till mig själv heller.... sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon