Caprice
Egentligen är jag inte så mycket för det där med starka färger i trädgården på inventarierna, jag tycker nog att växterna ska stå för färgexplosionerna...

Men ju mer jag tittar på vinnarträdgården i Chelsea Flower Show 2005, så gillar jag den...

Jag upplever den som mysig och harmonisk...

Vad tycker ni om den...?
kristerh
Jag tycker bilden ger ro, det är något lugnande över den,
snyggt.
krister
Leia
Läckert!
stina
Inget jag skulle vilja ha i min trädgård, men det är ett läckert konstverk tycker jag.

/Stina
Caprice
Så känner jag med, det är väl inget jag vill ha i min trädgård...

Men tänk om ni hade ett vitt hus, med denna färg på fönsterfoder och knutbrädor... så det band ihop allt, lixom... då skulle det nog vara ganska snyggt...
Gåsis
Jag gillar verkligen säckkrukorna. Är det betong eller nåt tror ni?

/Åsa
Kajsa
Det här ihjäl designade upp till tänderna känns främmande för mig,
den lila färgen usch och växterna, nej det är gräsligt fult.
Limeblossom
Ok i en offentlig miljö tex men jag vill inte ha det så hos mig
smile.gif
MB1965
snygg reklampelare entre för en trädgårdsbutik och säkert en bra referens i extreme gardening. Men inte hemma hos mig tack smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Kajsa @ 15-03-2006, 15:38)
Det här ihjäl designade upp till tänderna känns främmande för mig,
den lila färgen usch och växterna, nej det är gräsligt fult.

säger samma tycke faktist inte alls det var fint hadde avrit finar med en vitstucco väg med lerkrukor hadde sitt s nyggare ut. och växterna som växer där är klippta på ett onatruligt vis
Milex
Nä, inget för mig.
För designat.
Almdalen
Jag skulle inte vilja ha det i min trädgård, tycker det verkar trångt och innestängt. Men kanske är jag gammalmodig unsure.gif
/Ingegerd
Carex
Jättesnyggt tycker jag, men den lila färgen känns lite fel. Hade man satsat på vitt eller lätt crémefärgat hade det nog blivit bättre.
helios
Usch så hemskt,
så konstlat,
så onaturligt,
så osmakligt,
så oestetiskt!
renate
Inte min smak,liknar ingen trädgård. Jag vill ha en lummigt,frodigt trädgård.Helt ok som entre på ett gardencenter eller dyl.
Caprice
CITAT (helios @ 03-04-2006, 03:17)
Usch så hemskt,
så konstlat,
så onaturligt,
så osmakligt,
så oestetiskt!

laugh.gif laugh.gif
Liselotte i zon 3
Stilrent och färgskale enligt men i min mening tråkigt i längden.....jag vill ha lite överraskningar och spänning i min trädgård smile.gif .

Liselotte i zon 3
Rapchic
tråkig... inget gräs.. kan inte va skönt att gå på tongue.gif
Ophelia
Mja.....jag är nog alldeles för konservativ. Är av den där modellen att jag vill drunkna i ett hav av höga och låga blommr i ett sammelsurium, eller varför inte den vackra ovala rabatten som finns på Alnarp. Den är kantad med byxbom i prydlig låg häck och innanför varje inramning växer det en salig blandning av blommor samt ett träd sv körsbär (tror jag) smile.gif

Den modellen finns även i en av miniträdgårdsrutorna i Slottsparken i Malmö smile.gif Varjefall i somras. Typiskt engelskt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon