Full version: Ympkniv!
Henrik_
Har försökt söka på nätet efter ett ställe som säljer Ympknivar, men inte lyckats.. nån som känner till nått bra?
Betty
HÄR kan man beställa ympknivar på nätet. HÄR finns en till ympkniv (mitt i bilden). Jag har inte själv provat nån av dem, funderar att en vanlig brytbladskniv kanske skulle kunna fungera, de är ju väldigt vassa...
Åsa, mälardalen zon 2
En vanlig brytbladskniv fungerar utmärk, vill man ha en proffsympkniv som många yrkesverksamma använder ifall man ska ympa massor kan man köpa Tina kniven ex. via ÖSPAB (beställningsvara) eller direkt från Hermann Meyer .

Många vanliga trädgårdsbutiker har också ympknivar men man kan behöva fråga efter dem de ligger inte alltid helt öppet.

För att lyckas med ympning behöver man dock inte ha några dyra utrustningar det funkar bra med en brytbladskniv och frystejp/målartejp.
Henrik_
Tack för era svar, har ympat en del och insett att jag nog behöver en ympkniv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon