Ringberg
15-03-2006, 21:20
Jag blir lite orolig när jag läser det här - hur smakade den till sist? Fick ni några goda frukter? Jag har köpt fröer från Runåbergs men om de inte är goda hoppar jag nog över att sätta dem och använder utrymmet till något annat.
Tacksam för svar!
Ingrid på Västkusten
16-03-2006, 10:29
Jag odlar hellre andra vintersquashar än den!
Hälsar Ingrid
Susanna
16-03-2006, 20:06
Jag hade den förra sommaren och blev grymt besviken. Den gav visserligen mängder med frukter MEN de smakade absolut ingenting. Inte ens när de fick sitta kvar länge länge och mogna. Lagring gav inte heller någon bättring i smaken. Nej, jag säger som Ingrid, hellre andra vintersquashar än den! Mina favoriter i förra säsongen var early butternut och buttercup. Sweet dumpling var också otroligt god. Om du gillar pumpafrön kan jag rekommendera Kakai som har nakna frön, jätttegoda!
Vilken underbar bild !
Vilka är Baby Boo ?? Dom små vita ??
Ringberg
16-03-2006, 22:21
Tack för svaren, vad snabba ni var! Då satsar jag på någon annan sort. Vad synd - de verkade så festliga! Vilken ljuvlig bild, förresten, precis vad man längtar efter att se så här års, i planeringsstadiet!
Susanna
17-03-2006, 09:17
Japp, det är dom små vita som är baby boo. Dom ligger fortfarande i skafferiet...ska slänga ut dem på komposten tror jag.
Ingrid på Västkusten
17-03-2006, 11:18
Åhh Susanna - lycakdes Du så bra med Early Butternut! Det var jägarns!
Å jag vurmar som vanligt för Crown Prince och of Melonette de jaspee vendee. Chestnut Bush och kakai är bra de med :-)
Gold Nugget namn nam!
Susanna
17-03-2006, 21:03
Den är otroligt god, butternuten. I år blir det fler plantor är det tänkt, hade bara två förra året. Jag läste att den kunde vara krånglig, men den fick samma behandling som alla andra, kanske det som fixade det hela
Ingrid, har frågat förr men glömt, var köper du frön till Crown Prince och Melonette?
Ingrid på Västkusten
23-03-2006, 09:24
Graine de Baumaux fast efter ha köpt och njutit av squashbibeln är jag verkeligen benägen å hålla med Amy. Butternut är la god = okey men det är maxima som är THE best!
Crown Prince :-))
Minns nte vad Melonette är men den har inte den karakteristiska naveln av en maxima. Urfin är den i alle fall ( har EN kvar!)
Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.