HelenaF
Hej!

Jag har snurrat runt härinne ett par dagar nu och tycker det verkar trevligt här, så nu har jag registrerat mig och tänkte bara säga hej.
Som alla andra väntar jag på våren nu, jag gillar egentligen snö och vinter och brukar alltid tycka att vi har för lite av det här nere i Skåne, men nu räcker det och blir över.
De första fröna har grott i alla fall, så det börjar bli lite vårigt här inne nu. smile.gif

Har skrivit lite mer om mig i profilen, så den som är nyfiken kan titta där.
Fenja
Hej och välkommen hit! Hoppas att du kommer att trivas här.
Mvh
Fenja
gunnelö
Välkommen hit (säger jag som också har börjat läsa/skriva här regelbundet sedan ett par månader).

Det är otroligt vilken kunskap det finns här och hur gärna man hjälper till att besvara frågor.

Hoppas du också kommer att trivas här!

smile.gif smile.gif smile.gif

Gunnel Ö
Tesa
Hej...tillbaka! smile.gif
Välkommen hit...ser i din profil att du verkar passa alldeles utmärkt här..
Hoppas du skall trivas...
Carex
Hej och välkommen! Känn dig som hemma och fråga på och svara på allt du känner intresserar dig!:D En så stor trädgård som du har låter som en riktig dröm!
Gurkan
Hej Helena !

Som sagt, välkommen! Vi är ju dessutom nästan grannar ... några stenkast norrut så pangar du en ruta hos mig !! laugh.gif

/Anders
Leia
Välkommen!
lena:-)
Hej,
och alldeles väldigt välkommen skall du vara,
här till denna odlarskara!
( laugh.gif kunde inte låta bli att rimma här oxå, annars så rimmas det friskt/sjukt i trädgårdsvammeltråden!)
kerstin z5-6
Välkommen ! smile.gif smile.gif smile.gif
karjo
Hej och välkommen! Här finns mycket kul och mycket kunskap om allt mellan himmel och jord! smile.gif smile.gif
Blomstertanten
Välkommen !

Alltid lika kul att se nya människor här smile.gif

sleep.gif Måste erkänna att ibland tröttnar man på att se dom gamla tongue.gif
HelenaF
Tack för alla välkomsthälsningar!!! Det värmer! smile.gif smile.gif smile.gif

Anders/Gurkan - såg att du odlar physalis. Har du några bra tips så får du gärna dela med dig av dem. Köpte ett par plantor till växthuset härom året. De växte bra men fick inte så mycket bär, så jag tyckte inte det var så väl utnyttjad plats och har inte haft det sedan.
Men i år tänker jag göra ett nytt försök och har jag sått några plantor, så finns det några knep för att de ska få mycket bär så är jag idel öra.

Har förresten hört att de ger mer bär för varje år om man övervintrar dem...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon