|
Om flickorna ändå ska bära slöjor så tycker jag att det var jättefint som de hade gjort på bilderna där!
CITAT (karjo @ 16-03-2006, 09:08) Om flickorna ändå ska bära slöjor så tycker jag att det var jättefint som de hade gjort på bilderna där!  Exakt. Kan väl säkert vara ett lyft för dom personer som kanske egentligen inte vill ha slöja, men tvingas. Det är ju bestämt nu också att poliser får bära turban eller slöja. Det blir nog svårt att vänja sig vid det tror jag. Man sitter nog fast i gamla mönster där.
CITAT (karjo @ 16-03-2006, 09:08) Om flickorna ändå ska bära slöjor så tycker jag att det var jättefint som de hade gjort på bilderna där!  Ja, jag tyckte de var läckra.
CITAT (AnitaGg @ 16-03-2006, 09:13) Det är ju bestämt nu också att poliser får bära turban eller slöja. Det däremot har jag svårt för. De bär ju uniform, ska inte alla ha lika då? "Vanliga svenska" poliser kanske inte heller egentligen vill ha den traditionella mössan. Ska de då få lov att ha toppluva eller keps då? OK, det kanske var ett dumt exempel, för det har ju inget med religion att göra, men ändå. Har man uniform ska det vara enhetligt, det är ju själva poängen, speciellt i ett sådant yrke som polis. De ska ju stå för auktoritet, enighet och ordning. Kan de då inte samsas om samma mössa ens?... Ja, ja, jag tror att ni förstår vad jag menar. Det handlar ju nu om en yrkesroll, den ska ju inte blandas ihop för mycket med kultur. Vad man sedan har på huvudet privat, det lägger jag mig inte i.
*Felix matte*
16-03-2006, 09:30
Sätt slöja och heltäckande kläder på gubbarna istället. Mitt i sommarvärmen får kvinnorna gå i flera lager heltäckande och sedan ska de ha flera lager slöjor på sina huvuden medan männen går i fräscha svala sommar plagg och så klart barhuvade.
Hur fina slöjorna än är så tycker jag det är lika knäppt.
andersen
16-03-2006, 09:31
CITAT (AnitaGg @ 16-03-2006, 09:13) CITAT (karjo @ 16-03-2006, 09:08) Om flickorna ändå ska bära slöjor så tycker jag att det var jättefint som de hade gjort på bilderna där!  Exakt. Kan väl säkert vara ett lyft för dom personer som kanske egentligen inte vill ha slöja, men tvingas. Det är ju bestämt nu också att poliser får bära turban eller slöja. Det blir nog svårt att vänja sig vid det tror jag. Man sitter nog fast i gamla mönster där. Nja det är inte bestämt så än, utan är ett förslag som om det går igenom skall gälla i höst. Jag personligen tycker att det är fel, jag vill inte ha kvinnliga poliser i Sverige med slöjor. Sedan tycker jag att det är upp till var och en om man vill ha slöja eller annan religös klädsel, men som sakt var på polisen vill jag inte ha det.
CITAT (karjo @ 16-03-2006, 09:30) CITAT (AnitaGg @ 16-03-2006, 09:13) Det är ju bestämt nu också att poliser får bära turban eller slöja. Det däremot har jag svårt för. De bär ju uniform, ska inte alla ha lika då? "Vanliga svenska" poliser kanske inte heller egentligen vill ha den traditionella mössan. Ska de då få lov att ha toppluva eller keps då? OK, det kanske var ett dumt exempel, för det har ju inget med religion att göra, men ändå. Har man uniform ska det vara enhetligt, det är ju själva poängen, speciellt i ett sådant yrke som polis. De ska ju stå för auktoritet, enighet och ordning. Kan de då inte samsas om samma mössa ens?... Ja, ja, jag tror att ni förstår vad jag menar. Det handlar ju nu om en yrkesroll, den ska ju inte blandas ihop för mycket med kultur. Vad man sedan har på huvudet privat, det lägger jag mig inte i. Håller faktiskt med dig om det. Det är ett religiöst ställningstagande som också symboliserar en samhällsideologi. Och polisen ska vara neutrala.
Hannele
16-03-2006, 09:41
Härligt! Nu slipper jag kamma håret på morgonen.
Ja, men,... jag har full respekt för de som "måste" bära slöja, turban eller liknande, Men, en polis måste väl ändå se ut som en polis Hur ska jag annars veta vem jag ska vända mig till /Gillan
Hannele
16-03-2006, 09:54
CITAT (Evgeni @ 16-03-2006, 09:51) Men, en polis måste väl ändå se ut som en polis Hur ska jag annars veta vem jag ska vända mig till  Träffar du nakna poliser med bara turban på huvudet? Polisemblem ingår i turbanen.
CITAT (Hannele @ 16-03-2006, 09:54) CITAT (Evgeni @ 16-03-2006, 09:51) Men, en polis måste väl ändå se ut som en polis Hur ska jag annars veta vem jag ska vända mig till  Träffar du nakna poliser med bara turban på huvudet? Polisemblem ingår i turbanen. Ja,ja,ja,ja.......förstår faktiskt vad du menar. Lite ironi kan väl inte skada mänskligheten. Fast,...en naken polis,...kanske inte vore helt fel /Gillan
CITAT (Evgeni @ 16-03-2006, 09:59) Fast,...en naken polis,...kanske inte vore helt fel /Gillan Varför inte? Du har väl hört talas om nakna kocken
CITAT (Hannele @ 16-03-2006, 09:41) Härligt! Nu slipper jag kamma håret på morgonen.  Underbar inställning  I England har de poliser med turban, man vänjer sig faktiskt väldigt fort vid det. Och det ser prydligt och diskret ut, det är inte frågan om några fyrtorn av tyg eller enorma blaffor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|