Full version: Japanese Pained Fern
Diana
Hejsan!
JAg vill veta om någon här har denna ormbunke och ser den verkligen ut så här i färgerna? wub.gif lika skarpa eller är fotot en fluff?mad.gif

Japanese Painted Fern
AndreasBK
Den var häftig...
Caprice
# håller upp handen #

Jag har den! smile.gif

Och nej, färgerna är inte alls så skarpa... den skimrar lite metalliskt, den är jättefin, tycker jag... men tittar man på såna bilder så blir förväntningarna tyvärr lite antiklimax....

Men jag rekommenderar den!
kerstin z5-6
Jag har bägge -den med röd mittrand A.nipponicum pictum "Ursula " har jag bara sett som liten ännnu.. köpt i höstas -medan den grönare/silver - verkligen är metallisk -ursnygg ...
Men mina är köpta på Blomstergården och inte rosenlust
Diana
Fick en länk till hur den verkligen ser ut.
Painted Fern wub.gif Faktiskt himla fin trots att färgerna ej stämmer.
adrian
CITAT (Caprice @ 16-03-2006, 16:22)
# håller upp handen #

Jag har den!  :)  

Och nej, färgerna är inte alls så skarpa... den skimrar lite metalliskt, den är jättefin, tycker jag... men tittar man på såna bilder så blir förväntningarna tyvärr lite antiklimax....

Men jag rekommenderar den!

jaha...
Och min ser ut såhär...

Och varken färgen eller arten stämmer... rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif wacko.gif smile.gif
Caprice
Huah, Adrian... din har ju tom ben... snacka om köttätare...! biggrin.gif
adrian
CITAT (Caprice @ 17-03-2006, 11:28)
Huah, Adrian... din har ju tom ben... snacka om köttätare...!  :D

nänänänej.... smile.gif
Det är inte riktigt rätt...
Det är en Tillandsia Seleriana, och den ser lite lustig ut, stor och hårig som en ....Öööö....Tillandsia... tongue.gif
Den äter inte kött utan är en snällare art så att säga, om du kommer till Nordiska kan du få känna på den... tongue.gif
Caprice
I´ll be there... på torsdagen... smile.gif
adrian
CITAT (Caprice @ 18-03-2006, 13:03)
I´ll be there... på torsdagen... smile.gif

Jag har biljetter som kostar 100:- (ord 130:-) ifall att någon vill spara 30:-.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon