Köpte en massa fröer från STA, bland annat Pensemon som jag läst någonstans om. Nu har hjärnsläppet slagit till. Jag har glömt vad det är för något.
Tacksam för hjälp så jag vet var jag ska plantera plantorna.
Annki
03-05-2003, 10:26
Är det möjligen en Penstemon du menar? Då hittar du en av dem - Purpurhatt - på www.blomsterframjandet.se med lite odlingsanvisningar.
Britt-Marie i Bohuslän
03-05-2003, 10:53
Tack så mycket, visst har du helt rätt. Jag skriver på tejpbitar som jag sätter på såkrukorna och ibland blir det svårläst . Det i komination med hjärnsläpp - inte så bra. Nu vet jag i alla fall var de ska grävas ner - i alla fall en del av dem.
Betty
03-05-2003, 11:41
CITAT (Britt-Marie i Bohuslän @ 03-05-2003, 11:53)
Jag skriver på tejpbitar som jag sätter på såkrukorna och ibland blir det svårläst
Så gjorde jag åxå förut, numera skriver jag på avklippta persiennbitar som jag sticker ner i krukorna!
Britt-Marie i Bohuslän
03-05-2003, 11:44
Verkar vara en bra ide, har ägnat delar av förmiddagen att leta efter vårört (trodde jag att det stod) Det visade siog vara vårärt, så jag får nog leta gamla persienner.
kerstin z5-6
03-05-2003, 17:11
Vilka namnsorter var det ?Penstemoner är ett mycket stort släkte... Ska man nämna något de flesta har gemensamt är det i så fall att de brukar vara torktåliga och inte gillar vinterfukt -väldränerat således. Finns sorter som blir 10 cm höga och sådana som blir över metern
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.