marskattan
Jag undrar om det är någon som testat "sålett" som finns på willabträdgård, eller någon annan liknande grej? För jag sår/odlar grönsaker tillsammans med mina föräldrar och eftersom min mor är reumatiker så blir det jag som sår, och det blir en hel del.

Så vad tror ni om den här apparaten? Kan det vara något eller är det helt bortkastade pengar? Om den hade funkat hyfsat så hade det varit underbart för ryggen....
KURT
Jag har ingen praktisk erfarenhet av den, men som den ser ut så verkar den framförallt användbara om man sår extremt mycket. Annars blir det mycket jobb att byta fröer hela tiden och dra väldigt korta sträckor. Ett alternativ skulle ju förstås vara om man kunde blanda olika sorters frö och så allt tillsammans! Men det fungerar ju bara om:

1. fröna är ungefär lika stora och tunga

2. Plantorna blir lika stora och kan växa tillsammans.

marskattan
Jag vet inte om jag sår extremt mycket... förra året blev det nog 20 rader á 2,5 meter med bara morot. För vi är ju 8 personer som ska kunna gå där och plocka så det går åt en del. Och sen var det ju allt det där andra oxå, gurka, palsternacka mm mm.

Jag funderar faktiskt på att ringa Willabträdgård och höra om dom ska ha med såletten upp till mässan för då kunde man ju "vända och vrida" på apparaten och se den live... Mest skulle jag vilja se hur "matar-hålet" ser ut, för det är ju det viktigaste.

Kommer att lämna rapport om jag får fram någon användbart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon