Mikael
Hej,
Vad gör jag för fel när mina Nemesia inte tog sig ?
Satte 2 påsar frö men de ursäkter till plantor som kom upp var ju sytrådstunna och idag slängde jag det hela. Antog att det inte skulle hinna bli något innan sommaren.

Synd, eftersom den där Danish Flag som dom hade på Impecta var så fin.
Åsa, mälardalen zon 2
Vanlig nemesia brukar gå bäst att så direkt ute på växtplatsen runt början av maj de brukar inte bli så bra inomhus. Impecta har skrivit på flera av sina sorter att de bör förkultiveras, tror att nemesiasådderna då måste ställas ganska svalt + riktigt ljust efter att de grott. Långa gängliga sytrådstunna plantor låter som om de har stått alldeles för varmt + i för svagt ljus.
Lars
Jag har också fått de där förbaskade sytrådarna, men jag har sparat dem och satt ut dem, och då har de växt till sig och blivit hur fina som helst! Synd att du slängde dem, de ser inte mycket ut för världen nu, men de blir fina om man har tålamod tills efter frosten...

Hälsar Lars
mynta
*lättad*
Har oxå sått just "Danish flag" & kände mig bra irriterad över mina ynkliga små sytrådar... Nu så har hoppet om blomsterfägring återvänt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon