|
100 000 riskerar jobbet om regeringens förslag går igenom.Aftonbladet.
Jag finns i Nix-registret och har aldrig upplevt att det nonchaleras. Det har hänt vid 1 tillfälle, och då påpekade jag bara att jag fanns i registret och så avslutade vi samtalet.
Vi är också med i Nix-registret men störs ändå av försäljare som helt lagligt ringer upp oss eftersom vi redan finns i deras kundregister. Har man Hydro bensinkort t.ex. så ringer de och ska pracka el eller olja också på en ....
Caprice
17-03-2006, 15:14
Jättesynd om de som ev blir av med jobb, men jag säger ändå
Farbror Blå
17-03-2006, 15:54
Sorgilgt när männiksor blir arbetslösa, men jag är MYCKET nöjd med att vara med i Nixregistret, som jag förresten lärde mej här!, . Slipper nu en massa tramsande med försäljare och andra som annars kunde ringa upp till två ggr/vecka
Gossen Ruda
17-03-2006, 16:28
Om det nu är så att det blir förbud mot telefonförsäljning så är det branchens eget fel, man har bäddad för det genom sitt eget skandalösa beteende. Inte alla kanske men tillräckligt många.
*Felix matte*
17-03-2006, 17:05
Jättebra förslag tycker jag.
Bettson
17-03-2006, 22:19
CITAT (Farbror Blå @ 17-03-2006, 15:54) Sorgilgt när männiksor blir arbetslösa, men jag är MYCKET nöjd med att vara med i Nixregistret, som jag förresten lärde mej här!, . Slipper nu en massa tramsande med försäljare och andra som annars kunde ringa upp till två ggr/vecka
Kan säga detsamma. Fast jag var när det var som värst störd fem gånger per dag. Vill helst sitta under korkeken och lyssna på TYSTNADEN.....
Synd om alla jobben men ibland så skulle jag önska att det skulle förbjudas... Har ju anmällt mitt telefon nummer till NIX...det är ett företag som ser till att man inte ska få samtal ifrån diverse försäljare... (jag är en person som inte klarar av att säga nej...alltså jag är lätt å prata omkull)... Nu ringde det en och ville sälja tvättmedel... FY F****N säger jag bara... Frågar hur de har fått tag i telefonnummret eftersom jag har anmällt mitt nummer till NIX...då slänger de på luren i örat på mig... Som tur var nu så lyckades jag hålla mig från att köpa... men jag har bara god lust att be dem fara....
CITAT (Floppy @ 20-03-2006, 10:24) Synd om alla jobben men ibland så skulle jag önska att det skulle förbjudas... Har ju anmällt mitt telefon nummer till NIX...det är ett företag som ser till att man inte ska få samtal ifrån diverse försäljare... (jag är en person som inte klarar av att säga nej...alltså jag är lätt å prata omkull)... Nu ringde det en och ville sälja tvättmedel... FY F****N säger jag bara... Frågar hur de har fått tag i telefonnummret eftersom jag har anmällt mitt nummer till NIX...då slänger de på luren i örat på mig... Som tur var nu så lyckades jag hålla mig från att köpa... men jag har bara god lust att be dem fara....  Men gör det då, de har väl ingen rätt att invadera ditt privatliv heller? Jag tycker att telefonförsäljning borde förbjudits för länge sedan.
Liksom dörrförsäljning av diverse ting eller idéer. Det sker visserligen mer sällan numera. Mattförsäljare som åker runt till ensamma åldringar på landsbygden och försöker sälja mattor på mörk kvällstid borde exempelvis buras in.
CITAT (Pirum @ 20-03-2006, 12:02) Liksom dörrförsäljning av diverse ting eller idéer. Det sker visserligen mer sällan numera. Mattförsäljare som åker runt till ensamma åldringar på landsbygden och försöker sälja mattor på mörk kvällstid borde exempelvis buras in. Ja, såna borde man rulla i dyngstacken, där borde de trivas
CITAT (LadyG @ 20-03-2006, 11:51) Men gör det då, de har väl ingen rätt att invadera ditt privatliv heller?
Jag tycker att telefonförsäljning borde förbjudits för länge sedan. Ja jo det hade jag gjort om de lusarna inte hade lagt på luren...kom ju inte ihåg vilket företag som de representerade hette...bara att det var tvättmedel...*suck*... Hade det varit nått trädgårdsrelaterat så hade det varit kört....jag hade köpt rubb å stubb...hela företaget...
CITAT (Floppy @ 20-03-2006, 14:19) CITAT (LadyG @ 20-03-2006, 11:51) Men gör det då, de har väl ingen rätt att invadera ditt privatliv heller?
Jag tycker att telefonförsäljning borde förbjudits för länge sedan. Ja jo det hade jag gjort om de lusarna inte hade lagt på luren...kom ju inte ihåg vilket företag som de representerade hette...bara att det var tvättmedel...*suck*... Hade det varit nått trädgårdsrelaterat så hade det varit kört....jag hade köpt rubb å stubb...hela företaget...  Men vilka typer det finns! Fast visst har vi alla saker vi är svaga för - min svaga punkt är böcker så jag förstår vad du menar  Jag har INGEN självbevarelsedrift alls när det gäller böcker
forget-me-not
21-03-2006, 00:40
CITAT (Pirum @ 20-03-2006, 12:02) Liksom dörrförsäljning av diverse ting eller idéer. Jag har satt upp en liten lapp vid ringklockan på dörren där det står "Ingen försäljning tack" och faktiskt så ringer det aldrig på några försäljare, förutom de från utlandet som inte kan svenska samt Jehovas vittnen.
CITAT (forget-me-not @ 21-03-2006, 00:40) CITAT (Pirum @ 20-03-2006, 12:02) Liksom dörrförsäljning av diverse ting eller idéer. Jag har satt upp en liten lapp vid ringklockan på dörren där det står "Ingen försäljning tack" och faktiskt så ringer det aldrig på några försäljare, förutom de från utlandet som inte kan svenska samt Jehovas vittnen.  Du får skriva på engelska också... ...å till Jehovas...*hmmm funderar*...skriv far åt h***te... nä skämt åt sido...vet faktiskt inte vad man kan skriva till dem... Men engelska till utlänningarna...kanske stoppar de som kan engelska åtminstonde... Jag slipper *peppar, peppar* de som knackar dörr...bor en bit utanför stan...oftast orkar de inte ta sig ut hit...
Häng ett upp-och-nervänt kors på dörren, det borde hålla Jehovas på håll iaf
CITAT (LadyG @ 21-03-2006, 11:00) Häng ett upp-och-nervänt kors på dörren, det borde hålla Jehovas på håll iaf  Tveksamt, jag har grannar som försökt med kommunistsymboler, och annan propaganda på dörren, det har bara gjort Jehovas mer bestämda  Iaf de som gick här i krokarna. Stackars Jehovas förresten, kan inte vara lätt att tillhöra en sekt som så många hånar  Dessutom är det ju helt politiskt korrekt att håna dem, Livets Ord, och en del andra grupperingar, det kan man göra utan att UD och Säpo stormar in
Attans, jag som tyckte det var en så bra idé Det enda det håller på avstånd är väl svärföräldrar isf
forget-me-not
21-03-2006, 17:25
CITAT (LadyG @ 21-03-2006, 11:00) Häng ett upp-och-nervänt kors på dörren, det borde hålla Jehovas på håll iaf  Tror inte det. Är nämligen kristen. Men jag förstår att du sa det som ett skämt så jag tar inte illa upp eller så.
Inga från Närke
21-03-2006, 17:54
Ja hoppas att lagen går igenom, men det är klart att det är synd om de som försörjer sig på detta. Men jag har börjat att säga till alla att jag är intresserad men tack för påringningen sedan lägger jag på.
CITAT (AnitaGg @ 17-03-2006, 14:35) Jag finns i Nix-registret och har aldrig upplevt att det nonchaleras. Det har hänt vid 1 tillfälle, och då påpekade jag bara att jag fanns i registret och så avslutade vi samtalet. Har bara hänt för mig med 1 gång efter att jag gick med i Nix. Däremot ringer en massa intervjuare för marknadsundersökningar och det är jag så less på...
bra förslag tycker jag. har också nix, men det hindrar inte försäljare att ringa kl. halv tio på kvällen en del struntar helt i registret. har en alldeles utmärkt skylt på dörren, en trekant i skarp rosa med svart text, där det står" all relionsförkunnelse och försäljning undanbedes" konstigt nog, så respekterar J.V. den och dom flesta försäljare också det är bara damsugarförsäljaren som struntar i den. Men honom ber jag fara åt h....te. han är van nu
CITAT (forget-me-not @ 21-03-2006, 17:25) CITAT (LadyG @ 21-03-2006, 11:00) Häng ett upp-och-nervänt kors på dörren, det borde hålla Jehovas på håll iaf  Tror inte det. Är nämligen kristen. Men jag förstår att du sa det som ett skämt så jag tar inte illa upp eller så.   Oops - det höll på att bli så fel  Tur att du är tålmodig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|