Full version: Tokrolig barnfräckis
Kakaduan
När jag var liten kallade min pappa stjärten för sparbössan - han gjorde väl kopplingen att tjejer ser ut som myntinkast eller något liknande. Jag växte i alla fall upp med begreppet sparbössan.

Gissa om mina föräldrar hade svårt att hålla sig för skratt när en snäll farbror kom fram en gång, jag var sisådär 3-4 år, och gav mig en slant "att stoppa i sparbössan" som han vänligt uttryckte sig.

Jag såg ut som en fiollåda i ansiktet, gubben fattade ingenting och mina föräldrar (i alla fall pappa) höll på att fnissa på sig.

Så kan det gå när man lurar små barn!

Friday!!!!!!!!!!!!

Kakaduan
Biggan_
CITAT (Kakaduan @ 17-03-2006, 14:45)
När jag var liten kallade min pappa stjärten för sparbössan - han gjorde väl kopplingen att tjejer ser ut som myntinkast eller något liknande. Jag växte i alla fall upp med begreppet sparbössan.

Gissa om mina föräldrar hade svårt att hålla sig för skratt när en snäll farbror kom fram en gång, jag var sisådär 3-4 år, och gav mig en slant "att stoppa i sparbössan" som han vänligt uttryckte sig.

Jag såg ut som en fiollåda i ansiktet, gubben fattade ingenting och mina föräldrar (i alla fall pappa) höll på att fnissa på sig.

Så kan det gå när man lurar små barn!

Friday!!!!!!!!!!!!

Kakaduan

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kathy
Jösses.........
Caprice
laugh.gif laugh.gif

Praktiskt, dina föräldrar måste ju ha hört var du var ngnstans...det skramlade väl när du gick, menar jag... laugh.gif
kristerh
CITAT (Caprice @ 17-03-2006, 14:50)
laugh.gif laugh.gif

Praktiskt, dina föräldrar måste ju ha hört var du var ngnstans...det skramlade väl när du gick, menar jag... laugh.gif

laugh.gif laugh.gif
krister
Kakaduan
Nä, för att det skall skramla krävs TVÅ mynt!!!

laugh.gif
Kakaduan
solkatten
En dagisfröken berättade att i ett av barnens hem kallades det kvinnliga könet för snäcka och gissa om han blev konfunderad när barngruppen skulle till stranden och plocka snäckor.
Allis
ja, kärt barn har många namn brukar man ju säga wub.gif
Klematis
Som det kan bli.
Annlo
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Det blir bra tokigt ibland...

Lilltjejens kallar vi "smulan"... smile.gif blev lite problems när hennes kompis lilla råtta hette samma sak!

Annat var det med en komiker från Örebro (tror det var han...) vars dotter de helt sonika lärt att det heter "Fittan" blink.gif huh.gif
Floppy
Jag tror det var Agneta Sjödin som berättade detta vid nån intervju i nån slags media:

De brukar kalla det kvinnliga könet för 'smulan' när hon var liten, vilket är ganska vanligt...

Hon berättade att hon vart väldigt fundersam när hennes mormor bad henne att torka bort smulorna från bordet... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

tongue.gif ... så tokigt det kan bli... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon