|
Är det ingen som har något kul förslag på pyssel att syssla med? Jag blir så rastlös då jag inte har något att ha i händerna då jag sitter framför tv. Jag har tappat bort min fantasi. Jag har virkgarner, pärlor och annat att pyssla med. en jag kommer inte på vad jag skall hitta på... någon som har något tipps?
Rhodoskillen
17-03-2006, 19:17
Virka en ampel, har sett såna, man sätter sedan i en ytterkruka i den virkade ampeln. Känns som om jag har bristvara på tips just nu, du kan ju alltid göra ett vackert pälhalsband till din katt, eller virka en råtta åt han med pärlor som ögon eller nåt!!!
Jag brukar göra hundkoppel, men såna behöver väl inte du förståss Men gör lite originella egna kattleksaker. Sen får kissen vara testpanel innan du börjar sälja på nätet
Kanske kan du börja sticka? Det är ett gift när man väl börjar! Eller lös korsord. Jättekul med lagom svåra varianter. Just nu lägger vi pussel här hemma. Vi har ett 2000-bitars. Tyvärr får min man göra det helt själv för jag har noll tålamod ...
Tja ampel var ju inte så tokigt förståss... får se om jag har något lite kraftigare garn till det... Jag tror inte min Frida blir så nöjd över att bli kallats för han Vet inte om jag skall sätta halsband på henne... hon skulle säkert tugga i sej pärlorna... o möss skall vara sånna där i skinn som det skrammlar om.. de är goa att banka ihjäl inga fler som har ideér  men fasiken vad jag skriver långsamt då... det rasslade ju till flera svar medans jag skrev
CITAT (Rossi @ 17-03-2006, 19:22) Kanske kan du börja sticka? Det är ett gift när man väl börjar! Eller lös korsord. Jättekul med lagom svåra varianter. Just nu lägger vi pussel här hemma. Vi har ett 2000-bitars. Tyvärr får min man göra det helt själv för jag har noll tålamod ... jag har stickat massor... gft kan man vekligen kalla det för... rent ut sagt livsfarligt.. jag kan inte sluta föränns plagget är klart. Kanske skulle jag kolla på garntjänst sida om de har något trevligt att sticka
*Felix matte*
17-03-2006, 19:34
CITAT (yenny @ 17-03-2006, 19:27) CITAT (Rossi @ 17-03-2006, 19:22) Kanske kan du börja sticka? Det är ett gift när man väl börjar! Eller lös korsord. Jättekul med lagom svåra varianter. Just nu lägger vi pussel här hemma. Vi har ett 2000-bitars. Tyvärr får min man göra det helt själv för jag har noll tålamod ... jag har stickat massor... gft kan man vekligen kalla det för... rent ut sagt livsfarligt.. jag kan inte sluta föränns plagget är klart. Kanske skulle jag kolla på garntjänst sida om de har något trevligt att sticka  Du har så jättefint magnethalsband på hemsidan
CITAT (Reserv @ 17-03-2006, 19:34) Ja visst är de duktiga... jättefina saker har de gjort
CITAT (Felix matte @ 17-03-2006, 19:34) Du har så jättefint magnethalsband på hemsidan  Tack Det var kul att göra
brittmarie
17-03-2006, 19:47
Jag har virkat "pärlor" och gjort hals-och armband. Det var ett lagom litet arbeta att hålla på med framför TV:n.Använde ett melerat garn, så pärlorna blev i olika färger. Dottern vill ha virkade blombroscher så nu blir det till göra några sådana också. Har du mycket garn liggandes kan du väl sticka en sjal, kan vara bra att ha när den här våren inte är så varm. Jag har stickat en där man börjar nertill vid spetsen så den kan göras så stor eller liten man vill, ett bra sätt att göra sig av med garnrester.
*solis.*
17-03-2006, 19:47
Virka små nalle björnar
CITAT (yenny @ 17-03-2006, 19:27) CITAT (Rossi @ 17-03-2006, 19:22) Kanske kan du börja sticka? Det är ett gift när man väl börjar! Eller lös korsord. Jättekul med lagom svåra varianter. Just nu lägger vi pussel här hemma. Vi har ett 2000-bitars. Tyvärr får min man göra det helt själv för jag har noll tålamod ... jag har stickat massor... gft kan man vekligen kalla det för... rent ut sagt livsfarligt.. jag kan inte sluta föränns plagget är klart. Kanske skulle jag kolla på garntjänst sida om de har något trevligt att sticka  De har så trista grejor, tycker jag ... Kolla in här istället. De brukar ha supersnygga saker! http://www.garnstudio.se/index-se.php
CITAT (Rossi @ 17-03-2006, 19:22) Kanske kan du börja sticka? Det är ett gift när man väl börjar!... jag läste dricka....
CITAT (Rossi @ 17-03-2006, 19:51) De har så trista grejor, tycker jag ... Kolla in här istället. De brukar ha supersnygga saker! http://www.garnstudio.se/index-se.php Jamen hur kunde jag glömma bort den sidan... tack för påminnelsen!
CITAT (pejori @ 17-03-2006, 19:53) CITAT (Rossi @ 17-03-2006, 19:22) Kanske kan du börja sticka? Det är ett gift när man väl börjar!... jag läste dricka....  Tja... det kan man ju också pyssla med framför tv...
Köp Svinto och virka en spis
CITAT (AnitaGg @ 17-03-2006, 19:57) Köp Svinto och virka en spis  Anita, Anita! Du visar en sida som jag aldrig sett hos dig förut! Du är verkligen till din fördel ikväll! Virka en spis!
CITAT (AnitaGg @ 17-03-2006, 19:57) Köp Svinto och virka en spis  Aj.. då får jag nog ont i händerna
CITAT (Rossi @ 17-03-2006, 20:02) CITAT (AnitaGg @ 17-03-2006, 19:57) Köp Svinto och virka en spis :lol: Anita, Anita! Du visar en sida som jag aldrig sett hos dig förut! Du är verkligen till din fördel ikväll! Virka en spis!  Tack Och så ska du veta jag INTE har druckit vin som vissa andra fuskare
CITAT (AnitaGg @ 17-03-2006, 20:03) CITAT (Rossi @ 17-03-2006, 20:02) CITAT (AnitaGg @ 17-03-2006, 19:57) Köp Svinto och virka en spis  Anita, Anita! Du visar en sida som jag aldrig sett hos dig förut! Du är verkligen till din fördel ikväll! Virka en spis!  Tack Och så ska du veta jag INTE har druckit vin som vissa andra fuskare  Jaså, minsann? Anita kör den naturella stilen!
Känner precis som du Yenny...är också rastlös och behöver nått att pyssla med när jag tittar på tv...har lagt pussel nu ett tag men har tröttnat på det...har både broderat och virkat och nu senast stickat...men vart trött på att sticka sockor och fuskpolon...på löpande band till släkt å vänner... Får väl göra en efterlysning här... Såg nån serie för ett tag sedan där en tjej hade en kofta som jag vart sugen på att sticka...men typiskt nog så ska det vara en speciell tröja...har kollat på garnstudio och hittar inte det jag letar efter... Det jag letar efter är en kofta med flätmönster och så ska den ha luva...gärna ett mönster med stickfasthet 29 m x 40 v = 10 x 10 cm...har nämligen massvis med garn som jag vill använda...så är det någon som har ett eller vet nån som kan ha eller vet vart de kan finnas så säg gärna till....
Snöflinga
17-03-2006, 23:25
Tja ... sticka eller lösa korsord år väl vad man kan syssla med när TV programmen inte är heltäckande Att virka en spis var ingen dum id'e
elleave
18-03-2006, 12:24
Hannele
18-03-2006, 12:28
Finns otroligt mycket fina byggsatser, om allt möjligt; plast, trä... Man kan göra själv också, kanske modell av ditt hus och trädgård?
Lapptäcken är också roligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|