lissa
Hej alla..Jag tror att jag satte krokusar, men tänkte fylla upp den med något mer eftersom lökarna tar slut så fort. Dumt nog skrev jag inte upp vad det var...Nu har dom okända tagit sig lite, och hoppas att någon av er vet vad det kan vara, man bör ju veta vad det är för att kunna sköta dom också smile.gif
Åsa E
Ser ut som lungört (Pulmonaria) tycker jag.
Zazu
ringkrage kanske?

mvh zazu
lissa
Lungört har jag inte köpt, Ringkrage finns en möjlighet att det kan vara..Jag har för mig att jag köpte en påse med krysantemum. Jag sådde dom för flera månader sedan och trodde att jag skulle komma ihåg.
Aster, Pysslingskrage, Blåklint och Prins Gustavs öga är några av småblommorna jag vet att jag köpte, och Krysantemumen..

Tack Åsa E och Zazu för era svar..nu är jag inne på rätt linje tror jag smile.gif smile.gif smile.gif
Eva 33c
Prins Gustavs öga har också lite liknande blad.
Så fort den blommar så vet du! biggrin.gif
lissa
Tack Eva 33c för ditt svar. Har aldrig sett"PGÖga" i verkligheten, men dom är söta på bilden, och fyller nog upp Krokus tomrummet när det blir dags nu ska jag kolla hur dom ska skötas....
Tack för hjälpen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon