Full version: Passifloror
Reserv
Hade tnkt sl mig p lite passifloror, men hur r det, ska man ha grna fingrar eller rcker det med fingertopparna? Dom jag infrskaffat r Passiflora Caeruela (den har jag juh hrt talas om i alla fall) och Passiflora Aurantia alias Adiantifolia alias banksii. Den sistnmnda en orange variant. Hur r det med sktseln av dom nu? Finns det en chans fr en nybrjare eller? wub.gif
Zazu
dom r vl ganska ltta, gillar sol, i massor!
de vill nog vara ute p sommaren, tror jag
jag har haft en passiflora violacea s ta det hr med ett kilo salt laugh.gif men jag har en 20 sdder p gng biggrin.gif
drutten25
Jag har en passiflora citrina, och den har jag inne p fnsterbrdan,
och den trivs. I sommras blommade den hela tiden, man fr vattna mycket fr den r trstig.

lycka till tongue.gif
Reserv
CITAT (drutten25 @ 17-03-2006, 22:02)
Jag har en passiflora citrina, och den har jag inne p fnsterbrdan,
och den trivs. I sommras blommade den hela tiden, man fr vattna mycket fr den r trstig.

lycka till tongue.gif

Det gr inget om den hlls jmt fuktig d? Eller ska den torka ut mellan varven?
drutten25
Jag brukar "sm-skvtta"........eftersom dom r tunnbladiga s ser man ju ganska fort nr dom brjar sloka, d r det bara att vattna, man kan nog inte glmma den fr lnge tror jag.
kerstin z5-6
caerulea r lttsktt , vill inte torka ut , men lagom med vatten -mindre vatten ljust o grna svalt vintertid -blir om den trivs grna 3meter
Gr en rejl stllning till den -de vxer dligt om inget finns att gripa tag i
Reserv
r det den som ven kallas Kristi kors blomma? Jag hade en sn fr mnga herrans r sen wub.gif
kerstin z5-6
jepp:)
Margaretha
De r lttsktta! Som sagt sol, mycket vatten och regelbunden nring, och du har en god blommande vn!
Mina - som vervintrar p den inglasade balkongen - har redan knoppar -trots kylan. wub.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon