|
Bettson
17-03-2006, 22:14
Har ni några sådana där upplevelser där livet har varit lite motigt ett bra tag. Och så helt utan anledning så vänder det. Det känns som i den gamla schagerlåten " nån där uppe måste gilla mig". Sitter och bara myser........ så där lite ikväll. Har ni några sådana upplevelser? Känns nästan som om vad någon än sa till mig så har jag lust att svara Jää..right........... har haft en kanoners vecka...
*Felix matte*
17-03-2006, 22:16
Känner ofta just så Den veckan var du värd
Så kul för dig Längesen man såg dig här förresten.
Bettson
17-03-2006, 22:23
CITAT (AnitaGg @ 17-03-2006, 22:17) Så kul för dig Längesen man såg dig här förresten. Har aldrig varit borta. Bara varit väldigt, väldigt tyst. SÅ tyst så jag trodde jag aldrig skulle prata mera.. Men så kom det upp en het diskussion om jakt och så var det färdigt igen. Då hjälpte varken munkavle eller handklovar. OCh inte ens en gång min rumpa var tillräckligt stor för att hålla kvar händerna
Jakt??!!  Vart då? Den har jag missat.....eller va´det den för ett bra tag sen...eller? Hmm, nu vet jag juh inte ens om jag kanske själv skrivit där eller vad?  Kanske dags att gå och sussa
Bettson
17-03-2006, 22:27
CITAT (Reserv @ 17-03-2006, 22:25) Jakt??!!  Vart då? Den har jag missat.....eller va´det den för ett bra tag sen...eller? Hmm, nu vet jag juh inte ens om jag kanske själv skrivit där eller vad?  Kanske dags att gå och sussa  Natti, natti
*Felix matte*
17-03-2006, 22:38
CITAT (Reserv @ 17-03-2006, 22:25) Jakt??!!  Vart då? Den har jag missat.....eller va´det den för ett bra tag sen...eller? Hmm, nu vet jag juh inte ens om jag kanske själv skrivit där eller vad?  Kanske dags att gå och sussa  Lojakten.. den kan du väl ändå inte undgått att se
CITAT (Felix matte @ 17-03-2006, 22:38) CITAT (Reserv @ 17-03-2006, 22:25) Jakt??!!  Vart då? Den har jag missat.....eller va´det den för ett bra tag sen...eller? Hmm, nu vet jag juh inte ens om jag kanske själv skrivit där eller vad?  :wacko: Kanske dags att gå och sussa  Lojakten.. den kan du väl ändå inte undgått att se  Jaså den  mmmm
*Felix matte*
17-03-2006, 22:50
CITAT (Reserv @ 17-03-2006, 22:39) CITAT (Felix matte @ 17-03-2006, 22:38) CITAT (Reserv @ 17-03-2006, 22:25) Jakt??!!  Vart då? Den har jag missat.....eller va´det den för ett bra tag sen...eller? Hmm, nu vet jag juh inte ens om jag kanske själv skrivit där eller vad?  Kanske dags att gå och sussa  Lojakten.. den kan du väl ändå inte undgått att se  Jaså den  mmmm ? varför så ledsen min
CITAT (Felix matte @ 17-03-2006, 22:50) CITAT (Reserv @ 17-03-2006, 22:39) CITAT (Felix matte @ 17-03-2006, 22:38) CITAT (Reserv @ 17-03-2006, 22:25) Jakt??!!  Vart då? Den har jag missat.....eller va´det den för ett bra tag sen...eller? Hmm, nu vet jag juh inte ens om jag kanske själv skrivit där eller vad?  Kanske dags att gå och sussa  Lojakten.. den kan du väl ändå inte undgått att se  Jaså den  mmmm ? varför så ledsen min Jag tycker om lodjuren och läste faktiskt inte så mycket i tråden, enda gången jag tycker man ska kunna ta bort dom är om dom är framme vid husen och rotar efter mat. Men man ska väl kunna bedöva dom och flytta bort dom långt från folket. Äh, det va´juh inte sånt vi skulle snacka om här heller. jag tycker om lodjuren därför en lessen min när det gäller lodjursjakt.
*Felix matte*
17-03-2006, 22:54
OK... då förstår jag
CITAT (Bettson @ 17-03-2006, 22:14) Har ni några sådana där upplevelser där livet har varit lite motigt ett bra tag. Och så helt utan anledning så vänder det. Det känns som i den gamla schagerlåten " nån där uppe måste gilla mig". Sitter och bara myser........ så där lite ikväll. Har ni några sådana upplevelser? Känns nästan som om vad någon än sa till mig så har jag lust att svara Jää..right........... har haft en kanoners vecka...  Händer i ett kör tack och lov. I söndags blev jag farmor, och det väger upp mycket annat som inte är fullt så härligt. Jag är oerhört tacksam för alla positiva avbräck, och njuter av dem till fullo /Gillan
*solis.*
18-03-2006, 01:05
Varenda morgon känner jag det så;att livet är gott
Alla possitiva tankar är gott för ditt hjärta,försök att fylla hjärnan med det. man får oxå energi till att fylla hela dagen.
*solis.*
18-03-2006, 01:16
När jag är ute med mina vovvar och annars med så brukar jag sjunga för mig själv och detta har en underbar verkan för mitt inre:det börjar riktigt bubbla inom mig och jag får lust att skratta
självklart att det bubblar inom dig ,endorfinerna flödar .jag känner likadant när jag är ute och går med mina vovvar.När jag kommer ut i skogen och ser allt vackert och rent alla underbara träd all vacker mossa som omsluter gamla stubbar,eller när snön ligger orörd,och glittrar som tusen små färgade lampor,DÅ blir hjärtat stort .
*solis.*
18-03-2006, 01:46
Visst är det underbart  Sedan jag var liten flicka så har jag älskat att vara i skogen  jag kan få tårar av glädje och tacksamhet då jag vandrar i skogen med mina vovvar;när jag hör på fåglarnas kvitter,när jag ser på märken efter harar som har hoppat i snön eller fåglarna som har gått i den vita orörda landskap och plötsligt ta deras fotspår slut och jag tänker hur fågeln har flygit iväg Jag skulle mer än gärna sitta vid läger eld i någon skogsbacke och grilla korv;så som min lillebror och jag gjorde. För ett par år sedan gjorde jag en brasa i skogen under vovvarnas och min promenad och det regnade.Jag satt under paraplyn och åt smörgåsar och vovvarna sprang runt och runt och undersökte omgivningarna. Detta måste jag göra igen;det är så livgivande att sitta i lugn och ro i skogen och titta på vovvarna,lyssna på fåglarna och tälja med en kniv som jag också brukar göra
jag kan oxå bli så uppfyld av lycka ock glädje att tårana kommer och andan blir häftig av allt det vackra vi fått jag kan stanna upp och bara tacka att jag har fått dom sinnen att jag kan se det.
*solis.*
18-03-2006, 02:16
CITAT (storm @ 18-03-2006, 01:59) jag kan oxå bli så uppfyld av lycka ock glädje att tårana kommer och andan blir häftig av allt det vackra vi fått jag kan stanna upp och bara tacka att jag har fått dom sinnen att jag kan se det. Så enormt lycklig jag blir av att läsa dina ord:jag känner det som att din ande når ända hit Varje vår då jag ser kanadagässen komma flygande från söder får jag lyckotårar i mina ögon och likadant om hösten då de drar iväg söderut igen;men då känns det vemodigt. Eller när änderna komer med sina duniga ungar Även jag tackar min skapare för att jag fått alla dessa sinnen att få uppleva allt underbart vackert och även smärtsamt och sorgligt med Jag älskar verkligen livet
livet är verkligen en gåva som många tyvär missar ,en del vet knapt om det är vår eller höst, livet verkar vara som en tunnel för dom och när man försöker få dom att se utanför den så tittar dom bara påen och skakar på huvudet och går vidare det är synd .
*solis.*
18-03-2006, 02:35
CITAT (storm @ 18-03-2006, 02:25) livet är verkligen en gåva som många tyvär missar ,en del vet knapt om det är vår eller höst, livet verkar vara som en tunnel för dom och när man försöker få dom att se utanför den så tittar dom bara påen och skakar på huvudet och går vidare det är synd . Tyvärr känner jag igen det Varenda dag är full av möjligheter till att njuta av livet! Som nu;under nattens mörka timmar är det riktigt skönt att sitta här vid datorn;lyssna på musik,titta ut då och då och kanske ta en macka och dricka te.
jag måste nog gå och knyta mig det väntar en ny underbar dag imorgon jag ska iväg och angla gädda,
*solis.*
18-03-2006, 02:56
CITAT (storm @ 18-03-2006, 02:55) jag måste nog gå och knyta mig det väntar en ny underbar dag imorgon jag ska iväg och angla gädda, jag med natti natt
CITAT (Bettson @ 17-03-2006, 22:23) CITAT (AnitaGg @ 17-03-2006, 22:17) Så kul för dig :) Längesen man såg dig här förresten. Har aldrig varit borta. Bara varit väldigt, väldigt tyst. SÅ tyst så jag trodde jag aldrig skulle prata mera.. Men så kom det upp en het diskussion om jakt och så var det färdigt igen. Då hjälpte varken munkavle eller handklovar. OCh inte ens en gång min rumpa var tillräckligt stor för att hålla kvar händerna  härligt bettson.... att rumpan inte kunde hålla dina händer på plats, och att du haft en bra vecka
CITAT (Bettson @ 17-03-2006, 22:14) Har ni några sådana där upplevelser där livet har varit lite motigt ett bra tag. Och så helt utan anledning så vänder det. Det känns som i den gamla schagerlåten " nån där uppe måste gilla mig". Sitter och bara myser........ så där lite ikväll. Har ni några sådana upplevelser? Känns nästan som om vad någon än sa till mig så har jag lust att svara Jää..right........... har haft en kanoners vecka...  Härligt säger jag också.  Och välkommen upp på tangentbordet igen! Ibland behövs det lite balans i tillvaron här...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|