*Felix matte*
Igår lyckades maken äntligen fånga "den skygga röda" på bild. smile.gif

renate
Kanonfin bild,jag har inte sett Domherrar här denna kalla vinter.Det brukar komma några på vårkanten,men inte än.
estet
Åh, va fin den är! wub.gif
storm
Kanonbilder ,vi har haft ett domherre par utanför oss men har inte tagit bilder jag ångrar mig nu.
pejori
jättefin bild.
Berith
Fin! Hälsa maken och gratta. biggrin.gif wub.gif
yenny
å va fin wub.gif

Jag minns inte när jag såg en på riktigt senast.
Irene_L
Jättefin bild på jättefin fågel!! wub.gif
Jag har inte sett en Domherre (på riktigt) på många, många, många år. Har dom minskat mån tro ? Är det något som har hänt dom?? wink.gif
mvh
Irene
Inga från Närke
Vilken tur du har. Här där jag bor har jag inte sett någon domherre på flera år.
Den var verkligen fin din bild wub.gif
*Felix matte*
Vi har i flera vintrar haft bara en domherre som kommit på besök
men den är alltid så skygg så ingen bild har vi lyckats få förrän nu
när maken såg den sitta i en talltopp.
Javisst är den fågeln vacker med sin röda färg smile.gif
Ewa smålänska höglandet
I morse satt de där igen utanför köksfönstret, varje dag sen långt före jul

fyra domherrehanar och två honor och äter som bara den smile.gif
Purple Heart
Jättefina bilder! Jag hade turen att få en glimt av en flock domherrar, nästan lika många honor som hanar, för någon månad sen.. De stannade till vid fågelbordet och man vart ju helt hänförd. Vem blir inte det? Minns inte när jag såg den här vackra fågeln senast.. smile.gif Men dessvärre var fågelmaten slut just då därute och när jag skulle gå ut å fylla på stack de direkt å kom aldrig tillbaka igen efter det.. Men det ögonblicket glömmer jag aldrig.. wub.gif
*solis.*
Oj oj oj vilken fin bild och en vacker fågel wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon