Anki V
Nu är det snart dags för utskolning av Aklejorna och första omgången av Petunior så nu börjar det bli trångt!

Jag tänkte därför på den undre hyllan på ”såddbänken” köra 2 tolvtimmarspass och ställa de plantor som ”vilar” i svalskåpet där det är 8-10 grader.

Basilikan ska flytta hemifrån utom några krukor som får flytta till fönster.

Nu kan jag ju inte tänka mig att någon av plantorna skulle må dåligt av det eftersom vår svenska sommar ofta har temperaturer ner mot 10 grader nattetid. Men jag vill ändå höra mig för alla eventualiteter.

Det som kan bli aktuellt för svalskåpet är: Riddarsporre, Lammöra, Akleja, Petunia och Hässelklocka.

/Anki
kerstin z5-6
inga problem smile.gif
Ska damen på Umeå mässan ?
Anki V
Mässan i Umeå är den 22 april, eller?

Då är jag på väg söderut i landet för att spela golf med hjärtevännen, om snön i skåne smält bort då och greenerna blivit gröna. laugh.gif

Jag ska på vägen neråt besöka några säljställen för rosor och försöka få tag i Quadra.

Jag hoppas att jag kan få tips om var den kan finnas av vänliga människor här på odla.

/Anki
kerstin z5-6
hm -Löta ? Vid E -tuna ....Plantmarknaden Lindesberg .. bägge borde ha den
men säker är jag inte .
Anki V
Jag ska ringa Löta och höra mig för.

Men även om dom inte skulle ha den så går resan förbi Eskilstuna så det blir nog ett besök där ändå laugh.gif laugh.gif /Anki
kerstin z5-6
tre fotbollsplaner med rosor -dit vågar inte jag åka ..... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Susanna
dit måste jag åka.... tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon