Tony
Jaha, då har första regnet kommit sedan jag gjort "hel-renovering" då jag gjort rent och och bytt allt vatten. Vad som hände var att jag missat att vika upp ett ställe med dammdukskanten vilket gjorde att en massa vatten runnit i från gräsmattan.

Tror ni att filtret klarar att fånga upp jordpartilkarna eller måste jag byta allt vatten igen?

Dammen är på 14000 liter och filteringen sköts av en vortech 13000 (13 kubik i timman) och ett delta 24000 filter. Filtret är anpassat för ca 24 kubik och har vorteckammare och 3 filterfack innehållandes filterborstat, japansk filtermatta och slutligen runt 50 liter lavasten.

Vad tror ni? Göra om allt från början?

/ Tony
TobbeGarden
Jag hade nog väntat och se om det blir bättre eftersom du har en kraftig och bra pump med tillhörande filter så ska det nog ordna sig ska du se . Har du Fiskar i Dammen?
Hans i Mälardalen
Min bästa vän är håven. Så fort det kommer ett löv i dammen så är jag där och håvar upp det. Jag har kommit på hur man kan utveckla den tekniken lite. Jag har fäst ett filterpapper i håven, det är ett fint papper som tar upp det minsta jordskräp. Prova det, det kan spara dig mycket arbete.

MvH
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon