youthanasia
18-03-2006, 15:26
halloj i stugorna!jo nu är det så att jag hade tänkt odla upp en fin samling med vallmo här hemma men då jag har en väldigt liten lägenhet och inte heller en balkong så undrar jag hur kvaliteten blir på inomhus odlade blommor!
bör jag tänka på någonting speciellt?
Åsa, mälardalen zon 2
18-03-2006, 15:29
Brukar inte bli speciellt bra, så man brukar rekommendera direktsådd utomhus när det gäller vanlig ettårig vallmo. Har testat förkultivera vallmo en gång och det syntes ganska tydligt att de inte gillade odlingen i mitt fönster (gulaktiga och halvvissna) och trots avhärdning dog de flesta när jag planterade ut dem. Slutsats: Detta är en växt som inte lämpar sig för inomhusodling.
youthanasia
18-03-2006, 17:14
Alexander-VG-zon3
18-03-2006, 17:55
jag har med testat vallmo inne . och jag kan säga direkt det funkar inte om man inte har ett väldigt svalt rum . men mitt rum är väldigt svalt å mycket ljus och efter nån tid dom grot så vissnade dom ner
Eva i Skåne
18-03-2006, 21:01
Jag sådde pionvallmo inne förra våren och nog hade jag blommor i rabatten på sommaren, så helt omöjligt är det inte.
Jag kommer göra det i år också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.