Kryddan03
Var någonstans hittar jag reglerna för forumet på Odla.nu?
Jag har letat överallt, men hittar inga. Så, antagligen har jag inte letat på rätt ställe. smile.gif

Men borde man egentligen behöva leta med ljus och lykta efter reglerna? wink.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Reglerna står där man registrerar sig som ny användare, när man registrerar sig skriver man samtidigt på att man godtar reglerna. Vill man läsa reglerna igen loggar man bara ut från forumet och klickar på registrera och läser reglerna.

För de som inte orkar logga ut kommer här texten som står där man registrerar sig:

Odla.nu tar inget ansvar för innehållet i de inlägg som skrivs i forumet, varje användare ansvarar för innehållet i sina egna inlägg. Vi tar inget ansvar eller ger några garantier för riktigheten eller användbarheten i de inlägg som skrivs. De enskilda inläggen uttrycker skribentens åsikter vilket inte nödvändigtvis är detsamma som Odla.nu:s. Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Du kommer ej hellre att publicera material som är skyddat av copyright om denna inte ägs av dig själv eller Odla.nu.
Kryddan03
Tack så jättemycket för hjälpen! Och för att jag slapp en sådan omständlig procedur för att läsa regler jag inte sett på två år. smile.gif

Om reglerna är så svåråtkomliga är det ju inte konstigt att det ibland gör överstyr i vissa trådar. huh.gif
*Felix matte*
Det kanske inte skulle vara så dumt att ha dem mer synligt...
men det ser ut som de flesta...faktiskt så gott som alla medlemmar ändå kommer ihåg vad de "skrev under" på när de reggade sig. smile.gif
Kryddan03
CITAT (Felix matte @ 18-03-2006, 20:46)
Det kanske inte skulle vara så dumt att ha dem mer synligt...
men det ser ut som de flesta...faktiskt så gott som alla medlemmar ändå kommer ihåg vad de "skrev under" på när de reggade sig. smile.gif

Visst ser de ut som många andra regler på andra forum... nu när jag ser dem.
Men, jag kom inte ihåg efter två år. Det finns ju möjlighet i det här forumformatet att utforma egna unika regler.

Så gott som alla, men inte alla verkar det som, tyvärr. Ibland kanske man behöver en lite mer påtaglig påminnelse än bara minnet. smile.gif
Berith
Bra att det påminns om reglerna emellanåt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon