Full version: Slutskrivet.
adrianne
Ångrar så in i vassen att jag skrev.
Kunde inte drömma om att ”Det var då det” skulle tas som gnäll och kritik.
Det var inte meningen.
Jag skrev stycket, kopierade det över till ”Småprat” Jag är inte fullfjädrad i svenskan.
Men eftersom stycket var färdigskrivet la sig alla smilies på slutet under stycket.
Inte ett enda gick att lägga in där jag ville ha det.
Fick ett mail om att jag först skrev att jag pratade med hästen, senare i stycket skrev jag att det inte fanns någon häst.
Nej det fanns ingen häst att använda i slåtten och höbärgningen. fjällsidorna där höet slogs var alltför branta, bara får getter och fjällkor klarade gå där.
Hästen användes att frakta byggmaterial, varor som mjölsäckar, sockersäckar osv, längs byvägen ned till samhället och på vintern fraktades timmer över isen.
Fick också en pik för att detta var småprat och inte platsen att skriva mastodontinlägg.
Jag har tittat i på Odla varje dag i två år. Har inte gjort ett försök under den tiden att gå in och skriva. Om inte ni hade hört av er hade jag fortfarande inte skrivit något.
Ber om ursäkt för att jag var så naiv och urbota korkad att jag gick in och skrev igen.
Om det jag skrev skall tas för kritig av dagens samhälle, kan jag inte göra något åt det. Bara jag vet vad jag skrev och vad jag menade.
Jag visste inte att smiliesarna inte gick att få in där jag ville ha dom efter att stycket var skrivit.
Gamla människor blickar gärna bakåt och det har sin naturliga orsak.
Ann.
Kryddan03
Ja, det är ett litet aber i den här typen av forum att smiliesarna inte alltid hamnar där man vill. smile.gif Ibland får man klippa och klistra hej vilt! biggrin.gif

Fast inte tyckte jag att din text behövde några sådana inte. Man förstod ändå! smile.gif

Det finns alltid folk som är missunsamma, såväl i forumvärlden som i den verkliga. Min mormor brukade säga: "Sådana står vi över!" Gör du det också och fortsätt att dela med dig istället! smile.gif
Reserv
Vem är så urbota dum så h*n skickar ett mail för att klaga? blink.gif Okay, visst va´det långt, men helt klart tänkvärt. Hur många har skickat mail till Amaira om hennes mastodontinlägg då? Ingen skulle jag tippa, för man väljer juh själv va´man vill läsa och inte, och dina skriverier har jag juh bara hört talas om men sett fram emot desto mer. Skit i mailaren och skriv som du vill och är van att göra wub.gif
*Felix matte*
Men vad f*n... kan du inte bara högt tala om för oss alla vem/vilka som är så jäk***s elaka.
Om ingen vågar tala om vilka "sabotörerna" är så tar trackandet aldrig slut.
Snälla Ann... ge inte knäppskallarna den glädjen att du lämnar. wub.gif

Jag har inte kunnat läsa inlägget ännu eftersom jag inte kan läsa långa stycken på skärmen... måste skicka till makens och han skriver ut.
Eva i Skåne
Nämen Ann. Här finns en del som har negativa synpunkter om saker, men det vet du väl om du följt med på forumet under dessa två åren du inte skrivet. Det får man försöka slå ifrån sig.
Du ska väl inte försvinna igen när du precis kommit tillbaka. Det finns plats för många olika människotyper på forumet. sleep.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 18-03-2006, 20:52)
Men vad f*n... kan du inte bara högt tala om för oss alla vem/vilka som är så jäk***s elaka.

Kan ge mig den på att det är en medlem som inte skrivit så mycket, förmodligen nåns "trollunge". Är det inte från såna som elaka pm kommit tidigare, från nyreggade medlemmar? Det är nån fegis som ligger och trycker och inte öppet vågar skriva va´h*n tycker och tänker, då ska man banne mig inte skriva det i pm eller mail heller mad.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 18-03-2006, 20:58)

Kan ge mig den på att det är en medlem som inte skrivit så mycket, förmodligen nåns "trollunge". Är det inte från såna som elaka pm kommit tidigare, från nyreggade medlemmar? Det är nån fegis som ligger och trycker och inte öppet vågar skriva va´h*n tycker och tänker, då ska man banne mig inte skriva det i pm eller mail heller mad.gif

Vet du nu håller jag på att gå upp i limningen

Absolut tror jag att det är någon som retar sig på att Ann kom tillbaka till just den här avdelningen.
Behövs inga grövre gissningar
adrianne
Nej, nej, jag vill inte ha något bråk. Sluta!
Har varit med om det och det skall inte ske igen, då kommer jag att gå ur forumet för alltid och aldrig så mycket som ens titta in.
Inte mera bråk.

Ann.
*Felix matte*
CITAT (adrianne @ 18-03-2006, 21:05)
Har varit med om det och det skall inte ske igen, då kommer jag att gå ur forumet för alltid och aldrig så mycket som ens titta in.
Inte mera bråk.

Ann.

Nämen det är ju inte vi som bråkar... det gör ju den/de som skickar så elaka PM till dig.
Ser gärna att du berättar vilka de är... först då blir det slut på allt tjafs.
andersen
CITAT (Reserv @ 18-03-2006, 20:58)

Ja jag håller med dej. Det som är konstigt det är att den som sänder sådana PMs värkar välja vilka som skall få PM, tror inte att vare sig du eller jag kommer att få något sådant PM, men om jag får det så lovar jag att jag lägger ut det till allmän beskådning antingen här eller via FTP.
Reserv
CITAT (Felix matte @ 18-03-2006, 21:06)
CITAT (adrianne @ 18-03-2006, 21:05)
Inte mera bråk.

Ann.

Nämen det är ju inte vi som bråkar... det gör ju den/de som skickar så elaka PM till dig.
Ser gärna att du berättar vilka de är... först då blir det slut på allt tjafs.

Om inte annat så ska det juh direkt vidarebefodras till Ingemar, han kan kolla vilket IP nummer det kommer ifrån och stämma av om användaren har mer än ett nick, om det nu är en nyreggad alltså.
Magdis
Snälla Ann... ge inte knäppskallarna den glädjen att du lämnar. wub.gif

Jag håller med Agneta. Låt inte dem som trakasserar folk här lyckas med sitt uppsåt. Jag tycker också att du ska berätta vem mailet var ifrån. Det måste ju bli ett slut på dumheterna nu! mad.gif
Gossen Ruda
Kollade medlemslistan, bara i dag har 12 st registrerat sig. Fast 2 verkar vara samma eftersom det bara skiljer ett mellanslag. Det är så enkelt att regga sig för att sen ställa till med lite bråk och därefter dunsta. Det går väl att regga sig med en hotmailadress?
adrianne
Lugna ner er nu.

Den som skrev att mitt inlägg var gnäll och för långt har jag redan svarat i en tråd.
Jag skrev i ”Slutskrivet” Att jag fick ett mail inte ett PM.
Mailet var inte från någon som är på Odla, men hon som jag, brukar gå in varje dag och läsa på Odla.
Vi är både med på ett annat forum.

Ann.
Reserv
CITAT (adrianne @ 18-03-2006, 22:00)
Lugna ner er nu.

Den som skrev att mitt inlägg var gnäll och för långt har jag redan svarat i en tråd.
Mailet var inte från någon som är på Odla, men hon som jag, brukar gå in varje dag och läsa på Odla.

Ann.

Då tycker jag hon kan hålla sig till det forumet och inte klaga på odlas medlemmar
Magdis

Ok, då förstår jag. Men inte ska du sluta skriva här på grund av det! Att någon kritiserar en betyder inte att den har rätt i vad den säger. Jag tycker ditt inlägg var mycket tänkvärt. Jag hoppas att du kommer fortsätta att skriva här.
*Felix matte*
Lugna ner er nu.

Mailet var inte från någon som är på Odla, men hon som jag, brukar gå in  varje dag och läsa på Odla.

Ann.

Lugn som en filbunke smile.gif
Hade du talat om att det var en "utomstående" som mailade dig så hade ingen här
brytt sin hjärna med att ens reagera... så tror iaf jag.

Min undrar blir då... varför skriver du att du ska sluta skriva här?
Förstår noll.... faktiskt.
Om det är något mellan dig och "hon som jag"... då tycker jag att du borde tagit det med henne... Eller?

Blev lite onödigt vedspill i den frågan... tycker jag sad.gif mad.gif
adrianne
Fick först mailet, läste sedan detta, då blev jag arg.
*Felix matte*
CITAT (adrianne @ 18-03-2006, 22:11)
Fick först mailet, läste sedan detta, då blev jag arg.

Jamen... fortfarande tycker jag inte att du ska vara arg på oss som skriver här på forum smile.gif
Kom igen nu och strunta i hon som skickade mailet wub.gif
adrianne
Det var inte er jag var arg på.

Försökte kopiera över svaret i tråden "Känslor och vänskap"
Mailet och sedan detta, det gjorde mig förbannad.
Inte det minsta arg på er. wub.gif
Ann.
*solis.*
Visst fortsätter du att skriva här!?
*Felix matte*
CITAT (adrianne @ 18-03-2006, 22:20)
Det var inte er jag var arg på.

Försökte kopiera över svaret i tråden "Känslor och vänskap"
Mailet och sedan detta, det gjorde mig förbannad.
Inte det minsta arg på er. wub.gif
Ann.

Sköt att höra.
Kram wub.gif
Berith
Oj! Vad du skräms Ann. ohmy.gif Trodde du redan tröttnat på oss, fick nästan frukosten i halsen. Och du vet vilka som uppskattar ditt sätt att skriva här. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon