Full version: Elefanttunga
LadyG
Stämmer det att den tillhör amaryllissläktet? Den är så gott som omöjlig att ha ihjäl, jag har samma planta nu som för femton år sen och jag har nog inte planterat om den mer än ett par gånger. En gång för att krukan sprack tongue.gif
Ginger2
Ja, den hör till amaryllissläktet. Jag har också lagt märke till hur tålig den är. Den tål uttorkning hur bra som helst och klagar inte över att få mycket vatten heller. Mina är lite dåliga på att blomma så förhållandena för dem är väl inte optimala.
LadyG
Jag lyckades få en att blomma en gång, men jag tror det berodde på att den var döende eller något för jag hade glömt att vattna den hur länge som helst tongue.gif

Jag hoppas att min elefanttunga inte dör av chocken nu, jag har nyss delat den och planterat om den. Den var ganska stor så jag skakade loss några bladknippen, det gick ganska lätt att trassla loss rötterna när man sköljt bort all jord. Den blev tre helt plötsligt tongue.gif

Fast det var så jag gjorde förra gången, när den blev två. Den andra delar jag inte förrän jag sett att de här klarade sig. Jag fegar lite smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon