Full version: Callistophylla..
Linda_A
Ja, är det någon här som har lyckas med den?

Jag börjar bli lite lessen på den, nä jag skojar bara, den är så fin men vore ännu finare om den ville fortsätta hela vägen med sina knoppar.

På samma blomstängel(?) så har den satt knoppar 4 gånger nu. Alla gångerna så går den en bit, sen torkar de in och faller av.

Jag vattnar den när den blir torr i ytan och strax under. Försöker vattna lite mera
när den väl har knoppar. Vattnar med akvarievattnet och den växer på en massa.

Någon som har några idéer? Eller är det bara tid som krävs?

Haha, bör tillägas att det gäller en hoya. Alla tänker ju inte dygnet runt på dem som jag. laugh.gif
pejori
min har blommat, och har knoppar nu smile.gif smile.gif

fel...det är cardiophyllan som blommar nu wub.gif
Linda_A
CITAT (pejori @ 19-03-2006, 19:22)
min har blommat, och har knoppar nu smile.gif smile.gif

trots att det var fel så krävs bilder. laugh.gif

Hoppas att någon har lyckas med callistophyllan och har några råd att ge. wub.gif
sitascorner
CITAT (Linda_A @ 19-03-2006, 21:58)
CITAT (pejori @ 19-03-2006, 19:22)
min har blommat, och har knoppar nu smile.gif  :)

trots att det var fel så krävs bilder. laugh.gif

Hoppas att någon har lyckas med callistophyllan och har några råd att ge. wub.gif

Här är bild www.sitascorner.se/callistophylla.htm på H. callistophylla. Inget konstigt att få i blom. Många Hoyor kan släppa knopparna gång efter annan. Gör inget märkvärdigt, den kommer tålamod gäller.
Linda_A
Låter ju bra. Ska vi bara se vad jag kan hitta det där berömda tålamodet. laugh.gif

Nej men jag var väl lite orolig för att ljuset inte räckte till. Men jag antar att då hade den inte vuxit på som de gör eller ens satt knopparna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon