Carex
Köpte en sådan idag, den ska vara gul:) Jag har ju läst att många av er planterar era änglar i skit rent ut sagt;) vågar jag plantera min rotade stickling i rent köpekogödsel eller ska man kanske vänta lite med krutet?
Lady Hamilton
Visst skulle den klara det men nog tycker jag att det räcker med "vanlig" krukväxtjord till att börja med smile.gif Jag gissar att du nu tänkt plantera den i en 13-15 kruka? Då kan du lugnt vänta med "skit-krutet" till nästa omplantering eller strax innan du "planterar ut" den för sommaren och är "uppe" i 30-50 kruka
bikiv
Köpte också en stickling -vit- i går. Planterade den i en 13 cm kruka i vanlig krukväxtjord.

Har totalt missat skriverier om änglar, så, när är det dax att uppgradera den till 30 - 50 cm "skit-kruka"?

Hur är det med vattning? Jag har nog en tendens att vattna lite för mycket, hur känslig är ängeln?
Lady Hamilton
CITAT (bikiv @ 19-03-2006, 21:09)
...Har totalt missat skriverier om änglar, så, när är det dax att uppgradera den till 30 - 50 cm "skit-kruka"?......
Hur är det med vattning? Jag har nog en tendens att vattna lite för mycket, hur känslig är ängeln?........

Jag brukar plantera dem i större krukor eftersom. (Behöver inte vara snål med stl.) De har en enorm växtkraft laugh.gif Och vatten tycker de om, men det är nog bra att vara "måttlig" så länge de är små. Sedan till sommaren när de är ute är det bara att ösa på vatten!
Att du kan plantera "änglar" i ren koskit beror på att de vill ha MYCKET näring.
Anki V
Vill Daturan också ha koskit?

/Anki
Lady Hamilton
Jag har gett mina "Daturor" koskit i samma utsträckning som "Änglarna"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon