Har del 1, och sökt med ljus o lykta efter del 2, får till svar överallt att den inte finns längre, vet någon mer om detta????
Är det verkligen stört omöjligt att hitta ett ex???
Sommartorparn
20-03-2006, 09:57
Den var med i årets bokrea, så den har funnits överallt för ett par veckor sedan. Kanske slutsåld nudå?
om du kan få tag i ISBN (eller nåt liknande)-numret på boken kan den gå att få tag i, man identifierar böckerna med en kod på försättsbladen. Se om du kan få det numret av ngn som har boken, så kanske du kan hitta den. Har du kollar på nätets antikvariat om inte annat?
ISBN 91-27-06615-0 för del 1 som du kan söka med.
Kolla med olika antikvariat, lägg upp en "beställning" där så kontaktar de dig om de får inte den.
Bokus har den f.ö. för 318,-
Hittar den inte på bokus???
Jo, har sökt på antikvariat men får väl försöka lägga upp en bevakning.
Bokrean, jojo, där får man för man inte vill släpa hem fler böcker......*suck* Trodde inte den skulle reas!
Ursäkta du söker alltså del 2, den tjocka??
Jag blev distraherad när någon sa att den var på rea i år, men det var alltså del 1 som var på rea.
Del 2 har ISBN 91-27-02861-5 och ar dubbelt så tjock som del 1.
Jodå, den finsn på Bokus. Här är Bokfynds prisjämförelselista:
Rosor
kerstin z5-6
20-03-2006, 11:22
Nää ... del 2 är hälften .. så tjock -innehåller listor på rosor för olika zoner , lägen , höjder , skötsel beskärning osv
Jag råder att vänta LÅG skriver för fullt på reviderad nyupplaga som kommer 2007 med alla nya Kanadensiska rosor med tex ..
Skulle jag hitta del 2 den tunnare -skulle jag köpa den -men inte ettan ..pga detta
så här ser ettan ut på omslaget
Oj, förvirring!
I de bokaffärer på nätet jag letat efter boken i, så är rosor för nordiska trädgårdar del 1=sortbeskrivningar, och den bild som finns i inlägget nedan.
Den har jag... Del 2, brukar i anges vara den med odlingstips etc, med en annan bild på framsidan, och jag förmodar, även mycket mindre innehåll än ettan, samt även billigare! Det är den jag vill ha!
kerstin z5-6
20-03-2006, 14:14
Precis -jag har bägge så innehålls beskrivningen du ger är korrekt
Såhär ser del 2 ut vilken jag rek köp av -och den fanns på bokrean
Ska du på mässan kan den finnas där
Detta är framsidan på del 2

Finns på adlibris för 297 bagare
adlibris
Jaaaaaaaaaa, mässan - kanske kan den finnas där....! Bra tips, tackar!
Kakaduan
21-03-2006, 13:39
Jag hittade boken (och köpte den) på lunchen. Kollade på omslaget och det är 2:an jag fått tag i. Den kostade 198:- och så var det 30% så jag fick den för 139.50.
Det var på Bokhuset - i bottenvåningen på PUB här i Stockholm.
Kakaduan
OJ!
Jaha, och jag som är upptagen hela helgen........................ Morr!
Får väl göra ett försök på måndag, se om man har tur.........
Tack för tipset!
YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kakaduan, jag bjuder dig på en virtuell tårtbit, jag ringde och de hade kvar några ex så jag lade undan ett tills imorgon, så får jag krångla mig in iallafall!
Jag är så glad *sjunger*
Tusen tack!!!
Himmelsblomma
27-03-2006, 14:11
Vill också ha boken!! Ringde för att höra om bokhuset hade en kvar, men jag fick svaret att de bara haft del 1 på bokrean. Och att det inte fanns någon kvar...
Bor i småland men tänkte att min bror kunde ka köpt den...
Snyft...!
Kakaduan
29-03-2006, 08:25
Tack för tårtbiten! De virtuella är bäst eftersom de inte sätter sig runt magen. Tänk vad internet kan göra!
Kakaduan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.