Full version: Nä se det snöar!
Erika zon 4
Usch, jag säger bara usch, så här ser det ut utanför vårt fönster just nu! I den lilla rutan ser ni samma plats på sommaren.... sad.gif

Betty
Va trist! Vart tog våren vägen???
Här hos oss har det inte snöat idag, men haglat, massor!
Och mellan skurarna har det varit sol, fast inte så värst varmt...
Kommer ihåg hur underbart maj var i fjol... rolleyes.gif
Almdalen
Skåne har haft 15 grader omväxlande sol och regn, underbart med andra ord, både för växtligheten och människan, man kan vila när det regnar! Trist med snö i Maj men vi lever i ett avlångt land och ni har andra fördelar eller??

biggrin.gif Ingegerd unsure.gif
Betty
Ja det kan man nog säga att vi har...
Skyddande snötäcke på vintern,
massor av ljus dygnet runt på sommaren...
...men det är trist med vit nederbörd i maj i alla fall... tongue.gif
Fialotta
Hugaligen...va trist!

Här har det regnat i 4 dagar...så nu blir det grönt överallt...
men jag tror det kommer värme snart i hela landet...jag
är en obotlig optimist rolleyes.gif
*Felix matte*
Jag har legat i solstolen medans Felix (i husses famn) mopsat upp sej med sina 5,8 kilo mot grannens 75 kilo tunga New Foundlandstik
och sedan lekt med kompisen
Manda
Sju stycken plusgrader fick vi fast vi lovats snöfall och en minusgrad biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Det var sommarvärme i lä där jag låg biggrin.gif
Just nu börjar det skymma och jag får tända lampan tongue.gif
Snart har vi midnattssol wub.gif
I fjol var allt ett par veckor tidigare.
Virgo
hej
CITAT (Felix matte @ 03-05-2003, 22:38)
Jag har legat i solstolen medans Felix (i husses famn) mopsat upp sej  med sina 5,8 kilo mot grannens 75 kilo tunga New Foundlandstik och juckat både fram och bak på kompisen

läste 4-5ggr, wacko.gif
men var det Felix eller husse som juckade din kompis både fram o bak? tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Virgo @ 04-05-2003, 00:08)
läste 4-5ggr, wacko.gif
men var det Felix eller husse som juckade  din kompis både fram o bak? tongue.gif

Gomorron Virgo!
Du kan läsa en gång till och kika också på Länken med Felix och hans kompis "in action"

Tycker du att hon liknar mej?
Jag tycker inte att hon liknar min man.

Nu har jag ändrat i texten för att inga fler missförstånd skall uppstå
Posse
CITAT (Felix matte @ 04-05-2003, 07:04)
CITAT (Virgo @ 04-05-2003, 00:08)

läste 4-5ggr, wacko.gif
men var det Felix eller husse som juckade  din kompis både fram o bak? tongue.gif

Gomorron Virgo!
Du kan läsa en gång till och kika också på Länken med Felix och hans kompis "in action"

Tycker du att hon liknar mej?
Jag tycker inte att hon liknar min man.

Nu har jag ändrat i texten för att inga fler missförstånd skall uppstå

Hmm... det verkar som om den stränga eftercensuren utplånade juckandet helt från sin ursprungliga plats... huh.gif ohmy.gif
Annki
Ingen snö i Sthlm syd, men +3 och duggregn. Har suttit inne hela helgen och väntat på det fina vädret, då vårbruket i kolonilotten skulle påbörjas. Men med tanke på hur regnet vräkte ned igår, lär det vara leråker därnere idag. Ska i alla fall sticka ned och titta om rådjuren ätit upp tulpanerna, eller hur det ser ut. Sen ska jag köpa lite choklad att trösta mig med, för nu är jag heldeppad!! sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon