Full version: Bra växthus i sthlm?
Linda_A
Ja frågan kan ni nog gissa er till.

Vad har ni för tips?

Som gamla(ja jag blir ju hela 21 år om 6 dagar) solnabo så är ju Bergianska (tror att det är plantagen nu för tiden) och Ulriksdals växthus standard när jag är hemma hos mina föräldrar. Men vad mera bör man besöka?

Är mest intresserad av hoyor, orkidéer, fuchsior och pelargoner i fall det påverkar.

Tyvärr kommer jag upp en vecka för sent för mässan.sad.gif
kristerh
CITAT (Linda_A @ 20-03-2006, 13:56)
Är mest intresserad av hoyor, orkidéer, fuchsior och pelargoner i fall det påverkar.

Om du ska leta orkideér så finns bara ett ställe: orkidehuset på Tegnérgatan.
krister
Linda_A
CITAT (kristerh @ 20-03-2006, 14:34)
CITAT (Linda_A @ 20-03-2006, 13:56)

krister

Just det, det fick jag ett tips om med innan. Tänkte svänga inom där med. Mors jobb är ju inte så långt därifrån. wub.gif

Väldigt ot men hur stavas orkidéer på riktigt?

Har sett dessa olika sätten
orkider
orkidéer
orkideer
orkideér
kristerh
CITAT (Linda_A @ 20-03-2006, 14:51)
krister

Just det, det fick jag ett tips om med innan. Tänkte svänga inom där med. Mors jobb är ju inte så långt därifrån. wub.gif

orkider
orkidéer
orkideer
orkideér

jag håller på nr 2 wink.gif och så har jag inte skrivit så själv ohmy.gif (den här gången) laugh.gif
krister
Linda_A
CITAT (kristerh @ 20-03-2006, 17:35)
CITAT (Linda_A @ 20-03-2006, 14:51)
krister

orkider
orkidéer
orkideer
orkideér

jag håller på nr 2 wink.gif och så har jag inte skrivit så själv ohmy.gif (den här gången) laugh.gif
krister

haha, bara för att säkert. laugh.gif Nä men jag tänkte att det var lika bra att fråga du som kan en massa om dem när jag hade dig på "tråden". smile.gif
Linda_A
CITAT (kristerh @ 20-03-2006, 17:35)
krister

haha, bara för att säkert. laugh.gif Nä men jag tänkte att det var lika bra att fråga du som kan en massa om dem när jag hade dig på "tråden". smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon