Full version: kannor
Handels
Hade förra sommaren några Kannor i trädgården. Tog in dem i höstas och har förvarat dem torrt . Hur gör jag nu när jag vill föröka/plantera ut dem igen. Hur väcker jag liv i knölarna?
Har delat på några, planterat om dem förstås, vattnat och låter dem nu stå ljust.
RÄTT ELLER FEL???
Kajsa
Välkommen till oss på Odla.nu biggrin.gif
Ska du ha Kannan i kruka, kanske du kan försöka sätta ut krukan i solen med tiden, när det blir lite varmare, så inte bladen blir jättelånga.
Dom går bra att dela, bara det finns ett öga eller fler på knölen.
Dom vaknar av ny jord, ljus och vatten, men ta det lugnt med vattnet
när du börjar så här tidigt. Mina får vänta ett tag till.
jåj
Haj.
Jag körde in min 8 krukade i garget efter de fått lite frost i växthuset i höstas.
I januari klipte jag bort alla blad (de var visna och torkade) garget har bar ett litet fönster och ingen extrabelysning.
Garaget håller 5 - 10 grd plus. alla 5 har tyvärr redan börjat växa... ute vägrar våren att komma kung bure hotar med mera snö här i Göteborg.

Förra året delade jag mina 3 plantor... i år ?

JÅJ
Alexander-VG-zon3
jag hafr mina i kylen fick en rotklump nu för inte så llänge sen å dom slägnde jag in i kylen så att dom inte vaknar .
Alexander-VG-zon3
glömnde dum jag är men nu då när dom börjar att vaakna så
prova med att sätta ut dom där ute i solen i den strkaste solen men börja inte dra i gån vatten å sånt ään utan skynda inte på det än om dom inte visar på nya blad men har dom nya blad å så så sätt ut dom redan nu på dan i solen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon