|
norpydorp
20-03-2006, 18:22
är det nån som fått den och blomma? Min växer som ogräs men den vägrar få några pedunklar  nåt bra tips? vädersträck? Snart åker den ut!! hur har ni era diversifolier ampel, på båge? tycker att både gonolobuide och diversifolia är så hårda i stjälken....
Alexander-VG-zon3
20-03-2006, 18:36
jag har mina diversar på båge. dom är såpass hårda, att man får leda dom rätt direkt...annars bryts dom av mina är nya, och har inte blommat ännu. gonolubide har jag inte...än
Linda_A
20-03-2006, 18:44
CITAT (norpydorp @ 20-03-2006, 18:22) är det nån som fått den och blomma? Min växer som ogräs men den vägrar få några pedunklar  nåt bra tips? vädersträck? Snart åker den ut!! hur har ni era diversifolier ampel, på båge? tycker att både gonolobuide och diversifolia är så hårda i stjälken.... Skicka över dem hit när du tröttnat. *S* Så kan du få min callistophylla, men våga inte få den att blomma då blir jag lessen.
Alexander-VG-zon3
20-03-2006, 18:45
CITAT (Linda_A @ 20-03-2006, 18:44) Skicka över dem hit när du tröttnat. *S* nej jag var först jag kan betala för dom  menar du allvar med att kasta dom kan jag betala en hundring för dom hundra kroner för varje växt . om dus kikcar en bild m.m om du mennar allvar med att slänga ut dom
norpydorp
20-03-2006, 18:50
jag e lite grinig i dag...har satt om alla blommor i helgen och nu efter all utdelning i fönstrena så ser jag ju att det inte finns plats för sticklingarna...och jag som längtar så till blomposten!!! Hm...gonolobuiden får väl stå ett litet tag till då, nu när ljuset äntligen har kommit fram igen så kanske det blir nåt...annars åker saxen fram!!!
Linda_A
20-03-2006, 18:55
CITAT (norpydorp @ 20-03-2006, 18:50) jag e lite grinig i dag...har satt om alla blommor i helgen och nu efter all utdelning i fönstrena så ser jag ju att det inte finns plats för sticklingarna...och jag som längtar så till blomposten!!! Hm...gonolobuiden får väl stå ett litet tag till då, nu när ljuset äntligen har kommit fram igen så kanske det blir nåt...annars åker saxen fram!!!  Vad säger du?? Man kan bara komma fram till att man har mera plats inte mindre. Sen om man får sova med dem spelar ingen roll. Flaxxs: Vi kan dela på dem. Tänk på att vi är nästan grannar.
Alexander-VG-zon3
20-03-2006, 18:57
Alexander-VG-zon3
20-03-2006, 18:59
hur månag är det en elller två . jag kan ta en av växterna eller sticklingar om du klipper sen så kan jag å linda dela på det  om du menar alvar med att slänga ut den eller vilka det var
Linda_A
20-03-2006, 19:13
Flaxss: Jag tror faktiskt inte att norpydorp menade allvar.  Det är hot så att växten ska blomma. plus att jag har dem själv. Eller den ena har jag och den andra ska jag få.
Alexander-VG-zon3
20-03-2006, 19:19
nej jag vet inteheller ritikgt om hon menade allvar men tror inte det själv för att den växer ju så då menade hon/han kankse inte det men om det var alvar så köper jag gärna nån
norpydorp
20-03-2006, 20:07
CITAT (Linda_A @ 20-03-2006, 18:55) Jo det e ju sant...fast det blir trångt i sängen och ja: det är ett hot och det kan bli ett löfte...vi får väl se, just nu har dom åkt i skäms hörnet dvs ett av mina norrfönster och jag är en hon
Alexander-VG-zon3
20-03-2006, 20:19
jag sover med med mina hoyor dom slingar själva sig dit sakat med säkert så vaknar man en morron med en hoya blad i snudan jag har ju en högsäng så det rä väl perfa att slingra sih uppåt till mig
Blomstertanten
22-03-2006, 10:56
CITAT (pejori @ 20-03-2006, 18:41) jag har mina diversar på båge. dom är såpass hårda, att man får leda dom rätt direkt...annars bryts dom av mina är nya, och har inte blommat ännu. gonolubide har jag inte...än  Snart kanske du har en liten gonolubuide Om jag kommer ihåg det så skickar jag med en stickling när jag skickar din dimorpha Det är klart du måste ha en gonolubuide !!!
CITAT (Blomstertanten @ 22-03-2006, 10:56) CITAT (pejori @ 20-03-2006, 18:41) jag har mina diversar på båge. dom är såpass hårda, att man får leda dom rätt direkt...annars bryts dom av mina är nya, och har inte blommat ännu.  :wub: gonolubide har jag inte...än  Snart kanske du har en liten gonolubuide Om jag kommer ihåg det så skickar jag med en stickling när jag skickar din dimorpha Det är klart du måste ha en gonolubuide !!! ooo jippieee!!!! jag ska få en gonolubuide
ledsen det blir lite offtopic. Men vilken idé du gav mig flaxss! Att låta växterna slingra sig i en gammal hög smidessäng! Måste förverkliga någon gång när och om jag får plats!:D
Blomstertanten
22-03-2006, 15:09
CITAT (pejori @ 22-03-2006, 11:05) CITAT (Blomstertanten @ 22-03-2006, 10:56) CITAT (pejori @ 20-03-2006, 18:41) jag har mina diversar på båge. dom är såpass hårda, att man får leda dom rätt direkt...annars bryts dom av mina är nya, och har inte blommat ännu. gonolubide har jag inte...än  Snart kanske du har en liten gonolubuide Om jag kommer ihåg det så skickar jag med en stickling när jag skickar din dimorpha Det är klart du måste ha en gonolubuide !!! ooo jippieee!!!! jag ska få en gonolubuide  Nu skäms jag förskräckligt !!! Har lurat dej totalt Pejori ! Men inte med flit ! Hade blandat ihop det hela. Gonolobuide har jag ju bara en liten ynka stickling av som inte går att klippa. Sorry att jag inte har nån ordning på mej själv och mina hoyor ! Men kom med önskemål om annan stickling så kanske det går att ordna !
CITAT (Blomstertanten @ 22-03-2006, 15:09) CITAT (pejori @ 22-03-2006, 11:05) CITAT (Blomstertanten @ 22-03-2006, 10:56) CITAT (pejori @ 20-03-2006, 18:41) jag har mina diversar på båge. dom är såpass hårda, att man får leda dom rätt direkt...annars bryts dom av mina är nya, och har inte blommat ännu. gonolubide har jag inte...än  Snart kanske du har en liten gonolubuide Om jag kommer ihåg det så skickar jag med en stickling när jag skickar din dimorpha Det är klart du måste ha en gonolubuide !!! ooo jippieee!!!! jag ska få en gonolubuide  Nu skäms jag förskräckligt !!! Har lurat dej totalt Pejori ! Men inte med flit ! Hade blandat ihop det hela. Gonolobuide har jag ju bara en liten ynka stickling av som inte går att klippa. Sorry att jag inte har nån ordning på mej själv och mina hoyor ! Men kom med önskemål om annan stickling så kanske det går att ordna ! då får du skriva vad du har ju
Blomstertanten
22-03-2006, 15:17
CITAT (pejori @ 22-03-2006, 15:12) CITAT (Blomstertanten @ 22-03-2006, 15:09) CITAT (pejori @ 22-03-2006, 11:05) CITAT (Blomstertanten @ 22-03-2006, 10:56) CITAT (pejori @ 20-03-2006, 18:41) jag har mina diversar på båge. dom är såpass hårda, att man får leda dom rätt direkt...annars bryts dom av mina är nya, och har inte blommat ännu. gonolubide har jag inte...än  Snart kanske du har en liten gonolubuide Om jag kommer ihåg det så skickar jag med en stickling när jag skickar din dimorpha Det är klart du måste ha en gonolubuide !!! ooo jippieee!!!! jag ska få en gonolubuide  Nu skäms jag förskräckligt !!! Har lurat dej totalt Pejori ! Men inte med flit ! Hade blandat ihop det hela. Gonolobuide har jag ju bara en liten ynka stickling av som inte går att klippa. Sorry att jag inte har nån ordning på mej själv och mina hoyor ! Men kom med önskemål om annan stickling så kanske det går att ordna ! då får du skriva vad du har ju  Men, du kan väl gissa !!!
Blomstertanten
22-03-2006, 16:36
CITAT (pejori @ 22-03-2006, 16:01) Nu blev du allt lite överraskad !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|