CalleK
Hej!

Jag har nyligen köpt en växt som jag inte vet var det är. I affären visste de inte säkert, men trodde det var en Pilea av någon sort.

Titta i mitt album "Namn på växten" för att se en bild.

Någon här som kan hjälpa mig?

Tacksam för alla svar!

/R
Alexander-VG-zon3
ditt album funkar inte . jag hadde själv problem med det andra medlemar är bättre på att förklara wub.gif wub.gif
välkommen hitt
ansan
philodendron tuxtlanum heter den. Spadranka kallas den lite mer lättvindigt för.

Kika här så får du skötselråd.

växtinfo
CalleK
Tack Ansan!

Men växer en spadranka på detta viset?

Titta på ett nytaget kort på växten i mitt album.

Jag sa nämligen till henne i affären att jag trodde det var en spadranka, men då fnös hon åt mig. smile.gif Hon borde ju veta bättre än mig, tycker man.

/R
Mattis
Hej
Jag håller med ansan. Visst är det en spadranka. Jag har själv en likadan
ansan
CITAT (CalleK @ 20-03-2006, 22:46)
Tack Ansan!

Men växer en spadranka på detta viset?

Titta på ett nytaget kort på växten i mitt album.

Jag sa nämligen till henne i affären att jag trodde det var en spadranka, men då fnös hon åt mig. smile.gif Hon borde ju veta bättre än mig, tycker man.

/R

Konstigt att hon i affären, där du köpte den, inte hade mer kunskap om växter än så.
pejori
CITAT (ansan @ 21-03-2006, 18:40)
Konstigt att hon i affären, där du köpte den, inte hade mer kunskap om växter än så.

tycker nog inte det är ett dugg konstigt smile.gif
har märkt att det är lite tunnsått med kunskaperna lite var stans smile.gif
skulle köpa vitmossa till mina orkideer, och biträdet kom med lav till ljustaken.... blink.gif blink.gif
någon annan kände hon inte till. smile.gif
samt alla gånger som växter säljs som hoyor, fast det inte är det smile.gif wub.gif
CalleK
Man får väl hoppas att det var en vikarie. laugh.gif

/R
adrian
Skåpet du har ser trevligt ut...smile.gif
CalleK
*poff*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon