Hej!
Läste i Hemträdgården att Svensk Trädgårds sommarmöte skall förläggas till Österlen denna sommar.
Är det någon i forumet som tänker ta chansen att se Österlens vackraste trädgårdar i sällskap med trädgårdsvänner från hela landet den 5-6 aug??
Välkomna till Österlen!
CATO
Det är inte helt omöjligt att jag kommer,jag tycker det är så vackert på Österlen.tack för tipset,har själv inte hunnit läser Hemträdgården.
fruberglund
23-03-2006, 10:44
Jag är helt värdelös på geografi...konstigt jag lyckades gå ut skolan
Vart ligger Österlen?
Oj oj oj!
Ursäkta så mycket, jag förutsatte att flertalet svenskar viste var Österlen ligger. Men det det är kanske mest kändisarna som flyttar hit från huvudstaden. Här bor massor av dem. Lena Endre, Pernilla August, Ulf Lundell, Beatrice Hjärsås, Göran Sölscher, Mona Selits, Göran Fristorp, för att nämna några. (Det blev nog lite stavfel också).
Österlen är annars det sydöstra hörnet av Skåne. Kanske mest känt för Kiviks marknad och blommande fruktodlingar men numera även för Äpplets Hus, Kiviks Musteri, Weibull-Svalövs Blomsterfält i Hammenhög, Apotekarens Trädgård i Simrishamn, Ullriksdals Trädgård i Kivik, Mandelmans trädgård i Rörum samt många fantastiska privata trädgårdar.
Hälsningar
CATO