Full version: vilken underbar da
Alexander-VG-zon3
hej hej

vilken underbar vårda i da är så lyckligt .
snön smälter i rasktakt på öst,söder sidan en massa lökar har kommit upp på flera ställen . och mina växter är ute i solskenet solen är jätte jätte varm sommar varm är den. jag har varit ute jätte länge i da
sååååååååå skönt
men ville bara säga vilken unnderbar vårda wub.gif wub.gif
Lena i Torslanda
Vad jag bli avundsjuk! Själv sitter jag på kontoret och tittar ut över ett trist tak men ser solen lite då och då. Låter som du haft det härligt.
Alexander-VG-zon3
japp verkligen underbart allt så fint väder himlen är blå som bara den snön den rinner veck och mina växter dom ser ut att trivas där ute i solen wub.gif wub.gif
AnitaO
Ja, det är en ljuvlig dag idag trots att det inte är så varmt.
Nu behövs bara värmen så är snart våren här wub.gif
Alexander-VG-zon3
jag har väremn det känns som sommar värme på huden å ansiktet ritikgt varmnt ute marken är varm gräset är varmnt jag kan till å med gå barfota på doms tällen dä
r det är gräs där kryper spindlar å myror som har vaknat allt är bara så mysigt å skönt wub.gif wub.gif rolleyes.gif tongue.gif
Hannele
En vecka till får vi njuta av denna ovanligt vackra vinter. smile.gif

Björlanda Kile småbåtshamn.
LadyG
Visst har vintern varit vacker men också lång. Jag längtar till våren såååå mycket nu!

Flaxss, vad härligt det låter! wub.gif
Alexander-VG-zon3
http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...d224c6275f1f7f1
kolla min länk där ser man vad jga menar det har varitsommarsken från solen även sommar värme så otroligt varmnt har det varit ä är än som max i da i solen så har det varit 17c nu nu är det 11c verkligen otroligt wub.gif wub.gif
fast i nord har det v arit +4c i da men i öst å söder har där varit varmnt från i morse med ny snå .bara på nån timme hadde snön smält bort wub.gif
LadyG
Det ser verkligen härligt ut! Här ligger det fortfarande drivor av snö, även om det droppar sympatiskt från hustaken smile.gif
Alexander-VG-zon3
min pygmeé dadel å olivträd är ute än å har det bra å rabbaten är fylld med en massa olika lökar som kommer upp . fåglrana sjunger och mina palmer svajar utanför fönstret .fast nu böjar det blåsa liten men fårtfrande underbart wub.gif wub.gif
LadyG
Jag blir så avunsjuk!!! tongue.gif
Jag vill också ha vår!!! rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
fast det hemnska är att det fryser ner ritikgt ordentligt ppå natten typ -5c -12c så jag kan inte låta dom vara ute helt det måste bli minst +5c inann dom får stanna ute .hoppas det bler en lika vacker da i moron wub.gif wub.gif
fast det kommer i april skulle våren komma rolleyes.gif tongue.gif
fast det blåser en hel del nu så snnart får dom in igen
LadyG
Att de inte fryser när det blåser, eller står de i lä?
Alexander-VG-zon3
nej jag har flyttat oliven å palmen till vår baksida som ligger skyddad i västläge .men det slutade att blåsa nu där kom några vindpustar sen slutade de detg .men dom får stå kvar där dom är nu kankse ska sätta in dom i förådet i natt å se om dom kan få stanna ute . hoppas förådet skyddar lite mot frosten
LadyG
Att dom inte fryser ihjäl? huh.gif Dina plantor är tuffa dom biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon