Kastade mig upp på cykeln och cyklade som en dåre. När jag kom fram till dagis satt hon i en frökens famn och grät och hulkade och var alldeles blodig i ansiktet. Hon hade slagit upp ett jack under ögonbrynet, slagit näsan i näsblod och fått en bula i pannan. En fröken som skulle åka hem för dagen skjutsade oss till akuten.
De fick limma ihop såret under ögonbrynet och sen tejpa över och under tiden var hon tvungen att ligga stilla och blunda, annars kunde det komma lim i ögat. Hon var SÅ duktig, inte ett pip och inte en rörelse under hela tiden! *stolt* Under tiden lyckades jag få tag på pappa via expeditionen så han kom med bilen.
När det var klart fick hon en liten nalle som hade plåster på flera ställen av personalen. Den döpte hon till Sjuknallis. På vägen hem stannade jag och köpte en påse tröstgodis.
Detta är faran med att det blir varmt och tinar upp så tidigt och sen fryser på igen. Marken blir snorhal och stenhård. Kanske ska utrusta henne med hockeyhjälm och ansiktsskydd imorgon!