Magdis
De ringde från dagis och sa att hon ramlat ute på gården och kanske måste tejpas. Jag kastade på mig en jacka och rusade ut på garageuppfarten...bara för att upptäcka att bilen inte stod där! Min man brukar så gott som aldrig ta bilen till jobbet men just idag... sad.gif Jag ringde honom både på jobbtelefonen och mobilen men inget svar.
Kastade mig upp på cykeln och cyklade som en dåre. När jag kom fram till dagis satt hon i en frökens famn och grät och hulkade och var alldeles blodig i ansiktet. Hon hade slagit upp ett jack under ögonbrynet, slagit näsan i näsblod och fått en bula i pannan. En fröken som skulle åka hem för dagen skjutsade oss till akuten.

De fick limma ihop såret under ögonbrynet och sen tejpa över och under tiden var hon tvungen att ligga stilla och blunda, annars kunde det komma lim i ögat. Hon var SÅ duktig, inte ett pip och inte en rörelse under hela tiden! *stolt* Under tiden lyckades jag få tag på pappa via expeditionen så han kom med bilen.

När det var klart fick hon en liten nalle som hade plåster på flera ställen av personalen. Den döpte hon till Sjuknallis. På vägen hem stannade jag och köpte en påse tröstgodis.

Detta är faran med att det blir varmt och tinar upp så tidigt och sen fryser på igen. Marken blir snorhal och stenhård. Kanske ska utrusta henne med hockeyhjälm och ansiktsskydd imorgon!
pejori
vilken tur att det gick som det gick och inte var värre wub.gif
finns väl inget som är så jobbigt som när barnen skadar sig. smile.gif smile.gif
klart hon ska ha godis, efter en sådan vurpa....en bra film hade nog inte skadat heller smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif wub.gif
tröstekram till lillan wub.gif
Leia
Stackars er!
Jag vet hur det är att behöva åka akut med en liten en. Min pojke har blivit både tejpad i pannan, sydd i munnen och läppen och dessutom fått en klädkrok i ögat på dagis. (Vid olika tillfällen)
Nu låter det som att han är en liten vilde, men det är snarare tvärt om.
Han är ovanligt lugn pojke, med mycket otur. Kanske det är till hans nackdel att han är lugn, jag tror att han har sämre kroppskontroll än de fysiska barnen. Snubblar mycket mer och så...
Hoppas iallafall att hon tyckte att godiset var gott! Det är man värd efter ett sådant besök!
Fialotta
Stackars lilla gumman...men vilken mamma hon har som slänger sig på cykeln i ilfart...kan se dig...vilken tur inte du vurpa oxå ohmy.gif
Kram till er bägge o lilla nallen wub.gif
Betty
Vilken tur att det gick så pass bra ändå! Hon kunde ju ha råkat ut för hjärnskakning med... sad.gif Modigt av dig att välja cykeln när du åkte till dagisför att hämta henne huh.gif . Just nu är det så himla halt här med så man vågar knappt gå ut till brevlådan ens en gång. Läste i tidningen idag att de varnade för "benbrottsvädret".
LadyG
Oj, tänk vad det hade kunnat gå illa! Vilken tur att hon klarade sig så bra ändå, och vilken mamma hon har! wub.gif

Det är läskigt nu när det blir så halt, rätt vad det är far man väl ikull och bryter nått huh.gif
Magdis
Tack för uppmuntrandena! smile.gif Ja det kändes lite farligt att cykla iväg i det här väglaget men jag ville bara komma fram så fort som möjligt. Jag hade tänkt ringa en taxi från dagis men så var fröken så snäll och skjutsade istället. smile.gif Kanske inte hade varit så smart att sätta henne i cykelbarnsadeln och trampa iväg i halkan och komma fram som ett mos både hon och jag!

Hennes dagisfröken ringde nyss och undrade hur det gått. Barnen på dagis hade tydligen pratat om händelsen hela resten av dagen och varit jätterädda, det blev ju nämligen en väldigt stor blodfläck på isen och innan de hunnit tvätta av henne och se hur illa skadan var så såg det ju jättehemskt ut. Nu mår hon iallafall ganska bra men verkar lite trött. Hon säger att hon aldrig mer vågar gå till dagis! biggrin.gif
LadyG
Åh, stackars liten, men det blir bättre så småningom. Snart kommer hon sakna sina kompisar och då kanske isen är glömd?

Gulligt av fröken att ringa wub.gif
pejori
stackaren wub.gif wub.gif wub.gif
visst blir man stressad, innan man kommer fram och ser hur det är med dom smile.gif smile.gif
kunde man, så sprang maom det hade gått fortare wub.gif
kram till er båda smile.gif
kerstin z5-6
Hon lär få en snygg blåtira -tur att allt gick bra ! smile.gif
yenny
oj oj aj aj... tur att det gick bra trots allt.

jag kan se dej framför mej på cykeln med håret blåsandes i vinden.. jisses vilken fart det blir på en då det händer något sådant.
forget-me-not
Tröstkramar till både dotter och mor. wub.gif

Innan man vet hur det gått hinner man bli ordentligt uppskärrad. sad.gif
Tesa
Stackars liten...men dom glömmer fort som tur är...
Det blir nog värre att glömma för de andra barnen som såg det.. rolleyes.gif
Biggan_
Oj,oj,oj, vilken otur, men tur ändå att det gick någorlunda bra. Jag blåser och blåser på det onda för att det skall gå över men det når väl inte fram så du får ta över med blåsandet Magdis! Skickar en "gå över"-kram till henne i stället wub.gif
Inga från Närke
Ta det lite lugnt idag och i kväll kan vara även en liten hjärnskakning om hon slog i huvudet. Sa de inget om detta på sjukhuset?

Tur att det i alla fall gick bra och en tröstekram till er båda.
netaave
Lilla Tufflan, så modig hon verkar. Låt henne ta det lugnt i morgon också, sen kan hon få berätta för dom andra på samlingen och visa nallen.
Tycker hon om att måla bilder? Pm:a adr så kan hon få lite påskbilder att måla på posten.
Magdis
CITAT (Inga från Närke @ 21-03-2006, 17:44)
Ta det lite lugnt idag och i kväll kan vara även en liten hjärnskakning om hon slog i huvudet. Sa de inget om detta på sjukhuset?

Tur att det i alla fall gick bra och en tröstekram till er båda.

De frågade på akuten om hon varit avtuppad eller kräkts men dagispersonalen hade inte sagt någonting om det. Hon hade nog inte slagit sig så vansinnigt hårt egentligen men just på det stället blöder det ju så mycket.

Tack för tröstkramarna. smile.gif
ingrid fuxwall
Kan tänka mig att hon är dagishjälte när hon återvänder dit.

ingrid
*Felix matte*
Har missat den här tråden... (såg Netas och letade).

Hoppas lilltösen mår bättre nu och inte är rädd att gå till dagis.
Skickar Krya på kramar wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon