Köpte dekorationsgräs av misstag för ett tag sedan, skulle ha kattgräs och katten är inte imponerad av detta gräs så jag undrade lite vad jag skulle göra med detta gräs... Jag har en stor benjaminfikus 1,5m i en stor kruka och skulle det gå att plantera gräset i krukan eller tar det för mycket näring? Fikusen är ca 20 år och jag vill ju inte ha ihjäl den pga vilda inredningsideer. Löjlig ide kanske.... /A
Alexander-VG-zon3
21-03-2006, 16:34
jag är inne på samma idé med min palm men jag hadde tänkt så att det fyller nog krukan med rötter om du inte vattnar för vattnarfr man så kan man kankse lyckas hålla gräsrötterna vid ytan så det bler ytliga rötter men jag tänkte prove på min palm sen om dte inte funkar man man på våren skrapa veck all gräs i saband med omplantering
Prova att köpa havre till katten, det växter snabbt och är lätt att sköta. Mina kissar älskar det framför kattgräset. Det enda man får passa på är att havre är ganska törstigt när det står i så låg kruka som katterna vill ha det i, de ska ju nå upp att äta. Vattnet försvinner fort i så grund kruka.