Full version: ta fram pelargoner
Carex
Min mor har några pelargoner ute i gararget där de vilar tillsammans med fuchsiorna. Det är fullkomligt mörkt och förmodligen lite för varmt. Fuchsiorna har jag tagit fram nu och satt p den inglasade balkongen, blir kanske runt fem grader minst där nu, och runt tjugo på dagen i solen. (har möjlighet att skugga) Så jag undrar om det är lämpligt att ta fram pelargonerna nu och behandla dem på samma sätt som fuchsiorna, eller kan mna vänta och sätta ut dem direkt tidigt på sommaren?
inglan
Ju tidigare de kommer igång ju tidigare blommning! smile.gif
Jag var otålig som alltid och klippte ner mina i början av februari, planterade om någon vecka efter. Nu svämmar fönsterbrädorna över av sticklingar och plantor! biggrin.gif
Men säkert kan man sätta ut dem direkt när det är varmt nog, men blir de inte väl sena i blomningen då? En gammal stjärnpelargon jag har blommar redan i köksfönstret här hemma. smile.gif

Hälsningar Inglan
Carex
Tack! Då åker den ut på balkongen tillsammans med fuchsiorna imorgon då!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon