Full version: Kände mig lurad
Angeleyetears
Hej,
Det var ett bra tag sedan..men för några dagar sedan kom jag på min själv en dyl händelse i affären. Det var två kvinnor som stod i affären och pratade om chilifrukter..-ska du verkligen köpa den där.. -Det är ju jätte stark..Efter mycket tvekade gick de vidare. Jag stod där och log.. För en månad sedan gjorde jag samma tabbe, men jag köpte "chilifrukten". Jag gick hem då och va jätte lycklig.. En stor chilifrukt och vad billig den va och vad mycket man får för den summan pengar. Jag gick hem och tänkte göra en matolja med örter och grönt för att att låta en smaksatt olja till maten. Jag plockade upp min "chilifrukt" och började skära. Men den luktar ju inget..Vad är detta?? Det är ju en papprika..Vad deformerade den såg ut.. Vad va det jag hade köpt? en förvrängde paprika? Har någon gjort samma tabbe som mig!!??

Angel
LadyG
Njae, men jag fårstår att det är lätt att bli lurad. Den paprikan är dock så otroligt god att jag förmodligen inte skulle sörja mer än en liten stund, innan maken får springa och köpa en riktig chili smile.gif

För det mesta tycker jag det är dåligt skyltat i affären, vad som är vad.
Gillan
Det är en paprika som kallas "snack-paprika",
eller party-paprika och är lite sötare än den vanliga.

Jättegod är den, men det är klart att det inte är
samma sak som chili om det är det man tänkt sig wub.gif

/Gillan
Angeleyetears
Jag andvände den istället till en vanlig salla och det gick ju bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon