Monarda
Tänkte prova Amaranthus 'Velvet Curtains' i år, men man vill ju inte
så för tidigt. Någon här som vet ungefärlig tid för grodd?
Ullet
För mig tog det bara några dagar innan dom kom upp, iofs vanlig röd rävsvans men är det så stor skillnad tror du? blink.gif
Eva 33c
Jag har sått Amaranthus caudatus, vet inte om det är samma art du har. Men de grodde i allafall 100% på några dagar. Ändå var det fjolårets frö. tongue.gif
Min snabbaste grodd i år. Men sen tycker jag att de växer lite långsamt, så därför sådde jag mina 25 februari. De är nu omskolade men har inte mer än två riktiga blad. Men det är möjligt att de vill ha mer ljus, tycker de sträcker sig mot lysrören mer än mina andra plantor. Så de kanske växer fortare sedan när de får riktigt solljus i växthuset någongång i slutet på april.
Så långt mina erfarenheter. rolleyes.gif
Ullet
Mina blev gängliga, funderar på att kasta dom och så nytt ute i växthuset. De växer inte snabbt när dom väl kommit upp tycker jag. Ska sätta grön i dagarna, få se om den beter sig likadant.
Monarda
CITAT (Eva 33c @ 21-03-2006, 20:24)
Jag har sått Amaranthus caudatus, vet inte om det är samma art du har. Men de grodde i allafall 100% på några dagar. Ändå var det fjolårets frö. tongue.gif
Min snabbaste grodd i år. Men sen tycker jag att de växer lite långsamt, så därför sådde jag mina 25 februari. De är nu omskolade men har inte mer än två riktiga blad. Men det är möjligt att de vill ha mer ljus, tycker de sträcker sig mot lysrören mer än mina andra plantor. Så de kanske växer fortare sedan när de får riktigt solljus i växthuset någongång i slutet på april.
Så långt mina erfarenheter. rolleyes.gif

Kanske lika bra att köra igång då. Den här sorten ska bli 150 cm hög!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon