Monarda
Tnkte prova Amaranthus 'Velvet Curtains' i r, men man vill ju inte
s fr tidigt. Ngon hr som vet ungefrlig tid fr grodd?
Ullet
Fr mig tog det bara ngra dagar innan dom kom upp, iofs vanlig rd rvsvans men r det s stor skillnad tror du? blink.gif
Eva 33c
Jag har stt Amaranthus caudatus, vet inte om det r samma art du har. Men de grodde i allafall 100% p ngra dagar. nd var det fjolrets fr. tongue.gif
Min snabbaste grodd i r. Men sen tycker jag att de vxer lite lngsamt, s drfr sdde jag mina 25 februari. De r nu omskolade men har inte mer n tv riktiga blad. Men det r mjligt att de vill ha mer ljus, tycker de strcker sig mot lysrren mer n mina andra plantor. S de kanske vxer fortare sedan nr de fr riktigt solljus i vxthuset ngongng i slutet p april.
S lngt mina erfarenheter. rolleyes.gif
Ullet
Mina blev gngliga, funderar p att kasta dom och s nytt ute i vxthuset. De vxer inte snabbt nr dom vl kommit upp tycker jag. Ska stta grn i dagarna, f se om den beter sig likadant.
Monarda
CITAT (Eva 33c @ 21-03-2006, 20:24)
Jag har stt Amaranthus caudatus, vet inte om det r samma art du har. Men de grodde i allafall 100% p ngra dagar. nd var det fjolrets fr. tongue.gif
Min snabbaste grodd i r. Men sen tycker jag att de vxer lite lngsamt, s drfr sdde jag mina 25 februari. De r nu omskolade men har inte mer n tv riktiga blad. Men det r mjligt att de vill ha mer ljus, tycker de strcker sig mot lysrren mer n mina andra plantor. S de kanske vxer fortare sedan nr de fr riktigt solljus i vxthuset ngongng i slutet p april.
S lngt mina erfarenheter. rolleyes.gif

Kanske lika bra att kra igng d. Den hr sorten ska bli 150 cm hg!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon