Full version: färg på källargolv
labarradepan
Jo, jag ska måla källar golv som alltså bara är betongplatta, vad ska jag använda för färg? silikat?
AnitaO
Jag tror att det finns speciell färg för just betonggolv.
labarradepan
okej, kanske bättre att fråga i handeln smile.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 22-03-2006, 06:25)
Jag tror att det finns speciell färg för just betonggolv.

japp, fråga på färghandeln. Det finns även små färgflingor som man kan blanda i den färgen om man vill ha lite "effekt". (jag tor att flingorna även gör golvet hållbarare om jag inte minns fel) smile.gif
Svante, zon 1
Sådana frågor kan man få bra svar på här:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Farg

Leta bland gamla frågor där eller ställ en ny så är du bättre förberedd när du kommer till färghandlaren!
Kakaduan
Vi målade golvet i vårt pannrum i somras - det är särskild färg för betonggolv. Sedan finns en massa finesser med färgflagor och överlacker, etc som man kan lyxa lite med.

Kakaduan
labarradepan
tack wub.gif
Gossen Ruda
Ett bekymmer som finns om man skall måla ett betonggolv är om betongen är stålslipad. Dvs man har jämnat till ytan med speciella slipplattor. Den ytan blir så hård att färgen oftast inte fastnar ordentligt. I så fall bör ytan behandlas med exempelvis saltsyra. Vi gjorde misstaget att inte göra så i tvättstugan och där började färgen flagna efter några år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon