Full version: Hundkonditori!
Castea
Hembakat åt fyrbenta!

wub.gif
AnitaO
Mysigt smile.gif
Ett sånt kondis skulle jag vilja öppna.
cic
Jag skulle också besöka ett sånt kondis. Fast helst av allt skulle jag vilja att det fanns fik för oss människor där man får ta med sig hunden.. Finns några i Malmö där jag bodde innan, men i Jkpg får man fika utan hund. sad.gif
marigt
Skulle vara helmysigt med ett stort trädgårdscafé med små "rum" som man självklart kan ta djuren med i. Jag ser framför mig ett utecafé med ett växthus och stor trädgård. med gräs och buskar blomrabatter, vinrankor, hallon och björnbär till egna kakor. En damm med fiskar i.

Kan jobba både trädgårdsfolk och bagare/konditor. Skolelever som kan prova på både och innan de väljer till gymnaiet.

självklart måste det finnas både glutenfritt och sockerfritt alternativt.

Även "godis" till djuren borde finnas, kanske inte att man bakar på smma ställe, vad vet jag om det är lämpligt.

Känner att jag skulle gilla det stället.
fruberglund
CITAT (cic @ 23-03-2006, 09:36)
Jag skulle också besöka ett sånt kondis. Fast helst av allt skulle jag vilja att det fanns fik för oss människor där man får ta med sig hunden.. Finns några i Malmö där jag bodde innan, men i Jkpg får man fika utan hund. sad.gif

Är ju bra för oss som är allergiska. Skulle ju vara ett speciellt fik just för det i så fall, vanliga fik vill jag gärna fortfarande ha hundfritt smile.gif
mulle
Kan inte låta bli att berätta att det i Berlin finns en hundbordell...
laugh.gif
Mulle
annama
Förra sommren var jag på Tirups örtagård här i Skåne och hade båda mina hundar med, en bull- och en borderterrier. Vi blev väldigt utskällda av en liten Westie men det är sånt man får ta. Hon var där först
och ville kanske inte ha fler hundar på uteserveringen. Vid såna tillfällen blir min bullistant väldigt generad och lägger sig under en stol eller under bordet, bordern däremot "tar ingen skit".
biggrin.gif biggrin.gif wub.gif
cic
CITAT (fruberglund @ 23-03-2006, 19:15)
Är ju bra för oss som är allergiska. Skulle ju vara ett speciellt fik just för det i så fall, vanliga fik vill jag gärna fortfarande ha hundfritt smile.gif

Det är precis så det är. Speciella fik där man vet att man får ta med sig jycken. Klart att det ska finnas allergivänliga miljöer. smile.gif
Berit
Hur är det i Göteborg? Finns det något fik, restaurang, uteservering eller något ställe överhuvudtaget som man får ta med hunden? unsure.gif rolleyes.gif
*vet ej*
Knappast att man får ta in husdjur på kondis, det finns lagar i Sverige som förbjuder det.
Kathy
CITAT (vet ej @ 24-03-2006, 07:15)
Knappast att man får ta in husdjur på kondis, det finns lagar i Sverige som förbjuder det.

Klart att du får ta in ledarhund om du har sådan.
*vet ej*
CITAT (Scrollan @ 24-03-2006, 07:18)

Nej livsmedelslagen godkänner inte det.
Reserv
CITAT (vet ej @ 24-03-2006, 07:19)
CITAT (Scrollan @ 24-03-2006, 07:18)

Enda stället du inte får ta med en ledarhund är om du åker allergifri taxi, annars så får dom va´med t.o.m. i matbutiken.
Kathy
CITAT (vet ej @ 24-03-2006, 07:19)

Länk.

CITAT
ORIGINALTEXT FRÅN LIVSMEDELSVERKET

I 18 § första stycket anges att vissa djur som kan anses ovidkommande inte får medföras eller tillåtas uppehålla sig i livsmedelslokal. Föreståndare för serveringslokal kan dock tillåta att ledarhund får medföras av synskadad och att service- och signalhund får medföras av funktionshindrad i serveringslokal. Sådana hundar anses inte som ovidkommande djur i serveringslokaler. SLV FS 1998:6

Här är länken till förstasidan till SLHF - Sveriges LedarHundsFörare.
*vet ej*
Där ser man jag hadde fel. Då blir det kanske någon som öppnar ett kondis för blindhundar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon