virrevarv
Har letat lite över allt tycker jag, har även sökt här på forumet och AoT:s förökningslista, men blir inte ett dugg klokare? blink.gif Ibland står de att de behöver kyla och någon annanstans så står det att det gror utmärkt i rumstemperatur även om dom kan vara några sega rackare. Om dom behöver kyla, ska jag slänga ut dom i drivbänken på momangen och hoppas att den kylan vi har räcker? Nu har dom ju lovat att det ska bli mildare nästa vecka men det räcker kanske ändå? (Mildare och mildare förresten, runt nollan i alla fall sleep.gif )

Sen har jag en Nejlika (dianthus), behöver den oxå kyla? blink.gif Jösses, vad dålig koll jag har.... sad.gif sad.gif

Tacksam för era råd....
kerstin z5-6
Jamen så är det frösådd är ingen exakt vetenskap -vissa frö gror ok både i rumsvärme o efter kyla -står det så i råden väljer man bara det som passar en själv bäst
De ska sås nu
Diantus ska INTE ha kyla o gror på 24 tim ibland
virrevarv
Tack för det snabba svaret!!! wub.gif
Då sår jag för glatta livet nu då, så får jag se hur det går för mig då. Att det inte är någon exakt vetenskap det har jag förstått för ibland gör man tvärtom och ändå funkar det alldeles ypperligt!! laugh.gif

Tack än en gång för det snabba svaret!!

Ha en jättebra dag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon