Full version: Vad är detta
nunne
Hej jag undrar vad kaktusen heter och hur man får den till att blomma
Annki
Det var en väldans liten bild! Kan du få den att bli större, tror du?
Samot
jag tog mig friheten:

Monique
rolleyes.gif Så kul, jag har också en, vet ingenting om den mer än att "mamma" är väldigt gammal och när den blommar så är blommorna i två våningar. Släkting till Novemberkaktus ????
katti
Jag tror nog att det är en blomsterkaktus, epiphyllum. Du kan ju kolla på internet så hittar du säkert nån bild på en och då kan du jämföra smile.gif
lolo
Hej! Mitt förslag är blomsterkaktus, som blommar i olika färger. Har själv en sådan som kommer att blomma röd. Det var ett väldigt fint exemplar på bilden! Blomsterkaktus vill ha mer vatten och näring än sina släktingar och trivs i sol. Lätt att föröka med sticklingar. Vet du färgen på blomsterkaktusen? Är själv intresserad av ett skott om den inte blommar röd.

mvh

Ann-Louise Nilsson, Umeå smile.gif
Ingrid på Västkusten
Det är en epihyllum :-) blomsterkaktus elelr orkide-kaktus. Min blommar nu i växthuset(rosa).
Svante i Svanskog har flera färger till salu - finns en del på internationell postorder med.

Hälsar ingrid
Trädgårdsmannen
Tja, där kom slutligen svar från allas vårat kaktusproffs Ingrid, satt just och funderade på hur lång tid det skulle ta innan hon fick syn på tråden... wacko.gif
Ingrid på Västkusten
Tack skall Du ha - fast episar är inte riktigt mitt bord, jag äger en tre fyra plantor - mer klot & pelare :-D i kaktusväg för mig.

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon