Full version: Vad r detta
nunne
Hej jag undrar vad kaktusen heter och hur man fr den till att blomma
Annki
Det var en vldans liten bild! Kan du f den att bli strre, tror du?
Samot
jag tog mig friheten:

Monique
rolleyes.gif S kul, jag har ocks en, vet ingenting om den mer n att "mamma" r vldigt gammal och nr den blommar s r blommorna i tv vningar. Slkting till Novemberkaktus ????
katti
Jag tror nog att det r en blomsterkaktus, epiphyllum. Du kan ju kolla p internet s hittar du skert nn bild p en och d kan du jmfra smile.gif
lolo
Hej! Mitt frslag r blomsterkaktus, som blommar i olika frger. Har sjlv en sdan som kommer att blomma rd. Det var ett vldigt fint exemplar p bilden! Blomsterkaktus vill ha mer vatten och nring n sina slktingar och trivs i sol. Ltt att frka med sticklingar. Vet du frgen p blomsterkaktusen? r sjlv intresserad av ett skott om den inte blommar rd.

mvh

Ann-Louise Nilsson, Ume smile.gif
Ingrid p Vstkusten
Det r en epihyllum :-) blomsterkaktus elelr orkide-kaktus. Min blommar nu i vxthuset(rosa).
Svante i Svanskog har flera frger till salu - finns en del p internationell postorder med.

Hlsar ingrid
Trdgrdsmannen
Tja, dr kom slutligen svar frn allas vrat kaktusproffs Ingrid, satt just och funderade p hur lng tid det skulle ta innan hon fick syn p trden... wacko.gif
Ingrid p Vstkusten
Tack skall Du ha - fast episar r inte riktigt mitt bord, jag ger en tre fyra plantor - mer klot & pelare :-D i kaktusvg fr mig.

Hlsar Ingrid
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon