Full version: Varit ute i vårsolen
HelenaF
Idag skiner minsann vårsolen här smile.gif Det var riktigt varmt i lä vid söderväggen.

Jag och barnen har varit ute och sått perenner: Prickig temynta, Regnbågslupin, Scharlakansakleja, Viol och någon akleja som jag inte vet vilken det är. Jag fick frön av mamma härom året men de kom aldrig i jorden. Hittade dem nu och tänkte testa. Fast jag har för mig att jag har läst någonstans att akleja-frön helst ska sås direkt. Vi får väl se hur det går.

Jag gjorde som jag har läst här på forumet: Jord i gamla köttförpackningar, vatten, frön och så lite jord på toppen. Ett par lager fiberduk runt om och placerade i skugga i trädgården. Rätta mig gärna om jag har fattat fel.

Men gissa vad jag gjorde... sad.gif När jag svepte fiberduken om det första "paketet" så lyckades jag tippa på alltihop ohmy.gif så att jorden kanade åt ena hållet ohmy.gif mad.gif wacko.gif Lyckligtvis blandades inte fröerna (det var ett par sorter i samma bytta) men när jag rättade till jorden så kan ju fröerna ha hamnat lite hur som helst. Och kanske alldeles för djupt sad.gif sad.gif
Så himla typiskt!!!! Gissa om jag blev irriterad på mig själv, tur att det inte var barnen som gjorde det istället, de hade nog fått höra ett och annat, nu hade jag bara mig själv att skälla på tongue.gif

Jaja, vi får väl se hur det går med fröerna. Vårsolen värmde gott i alla fall! biggrin.gif biggrin.gif
gunnelö
CITAT (HelenaF @ 22-03-2006, 15:50)
Idag skiner minsann vårsolen här smile.gif Det var riktigt varmt i lä vid söderväggen.

Och här (Örebro) snöar det. IGEN!!!!! mad.gif sad.gif blink.gif wacko.gif sad.gif mad.gif

Gunnel
kerstin z5-6
aklejafrö brukar gro bra även om de väntat sen i höstas smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon