Full version: Kycklinggryta
Boxer
Jag söker recept på en kycklinggryta, som min pappa ska ta med till fjällen.

Den måste kunna gå att frysa och får inte vara jättestark (för det gillar han inte) .
*Felix matte*
Jag brukar strimla kycklingfilé, bryna i panna och tillsätta skivad champinjon (på burk), salta krydda med nymalen svartpeppar och 1 msk soja, häll på ett pkt Matlagningsgrädde och låt puttra i ca 20 min. Koka ris till.

Slå gärna över en skvätt mjölk före infrysning av portionerad rätt.
Boxer
tack! smile.gif
LadyG
CITAT (Felix matte @ 22-03-2006, 22:54)
Jag brukar strimla kycklingfilé, bryna i panna och tillsätta skivad champinjon (på burk), salta krydda med nymalen svartpeppar och 1 msk soja, häll på ett pkt Matlagningsgrädde och låt puttra i ca 20 min. Koka ris till.

Slå gärna över en skvätt mjölk före infrysning av portionerad rätt.

Det låter jättegott! Brukar du frysa in ris också, eller fryser du bara in kycklinggrytan?
*Felix matte*
Jo jag fryser också riset... färdiga rätter... i burkar som jag köper i manuella disken
på iCA... kostar 1,50kr -2,50 /brk m lock...(såna som man får sallader mm i)

De går utmärkt att diska och återanvända många ggr men billiga nog att
inte bära med hem tillbaka från "turer"
LadyG
Blir inte riset torrt om man fryser in det, eller är det bara pasta som inte mår bra i frys?

Vilken bra idé med burkarna! Så slipper man bära på en massa tomburkar och lock hela dagen!

Det ska jag genast inhandla, det gör ju livet en smula smidigare smile.gif
*Felix matte*
CITAT (LadyG @ 24-03-2006, 11:23)
Blir inte riset torrt om man fryser in det, eller är det bara pasta som inte mår bra i frys?

Vilken bra idé med burkarna! Så slipper man bära på en massa tomburkar och lock hela dagen!

Det ska jag genast inhandla, det gör ju livet en smula smidigare smile.gif

Nej jag tycker inte att riset blir torrt... grytan har ju sås och sedan slår jag alltid på en skvätt mjölk som riset suger upp när rätten värms.

Jag fryser också ofta pastarätter och gör då likadant. smile.gif
LadyG
Smart wub.gif

Det där med mjölken hade jag ingen aning om, kul att få lära sig något nytt idag med smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon